کد خبر: 366046
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۵۱:۵۱
| |

پمپئو: در تلاشیم اروپا را در قبال برجام، متحد آمریکا کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی، مواضع ضدایرانی دولت آمریکا را درباره ایران تکرار کرد.

پمپئو: در تلاشیم اروپا را در قبال برجام، متحد آمریکا کنیم
کد خبر: 366046
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۴:۵۱:۵۱

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت جدا از تحریم‌ها، کارزار مداوم دولت ترامپ برای متوقف کردن آن‌چه خصومت ایران خوانده شده است، هم سیاسی و هم دیپلماتیک و در راستای ترغیب کشورهای سراسر جهان برای تلقی ایران به عنوان بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم بوده است.

پمپئو همچنین مدعی شد: همین هفته گذشته، ایرانی‌ها یک کارزار ترور در استانبول و علیه یک ایرانی مخالف به راه انداختند. این کار کشورهای عادی نیست. ما در تلاشیم تا جهان، از جمله اروپایی‌ها را که رویکردی بسیار متفاوت درباره برجام اتخاذ کرده‌اند، در کنار خود متحد کنیم و رئیس جمهور ترامپ هم در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی ایران بداند، نمی‌توانند کارهایی مانند آن‌چه [تا کنون] انجام داده‌اند را انجام بدهند و هزینه‌ای [برایشان] نداشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مداخله‌جویانه کشورش در خاورمیانه، گفت: شما شاهد افزایش توان مقابله‌ای ما از طریق فعالیت‌مان در تنگه هرمز و پیش‌برد اقدام امنیت دریایی بوده‌اید. سه هفته پیش، آمریکا افزایش نیروهای نظامی آمریکا و توان مضاعف[ش] در عربستان سعودی را اعلام کرد، من فروش تسلیحات به منطقه برای کمک به عربستان سعودی و امارات را اعلام کردم.

او افزود امیدواریم تلفیقی از این چیزها موجب احیای مقابله در سطحی رضایت‌بخش شده و حکومت[ایران] درک کند که آن‌چه آن را فعالیت بدخواهانه‌ ایران در هر جا که اتفاق بیفتد، می‌خواند، هزینه‌ای دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها