وقتی گوشی هوشمند، قند خون شما را افزایش می‌دهد!

رژیم غذایی و ورزش، نقش مهمی در مدیریت دیابت نوع 2 دارند. کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ سطح قند خون مناسب، یک رژیم غذایی سالم و متعادل با فعالیت‌های بدنی منظم را ترکیب کنید اما ممکن است به زودی این فهرست، قرار گرفتن در معرض تلفن‌های هوشمند را نیز در خود جای دهد.

وقتی گوشی هوشمند، قند خون شما را افزایش می‌دهد!
کد خبر: 366052
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۵:۱۱:۴۸

اعتمادآنلاین| دیابت نوع 2 باعث می‌شود بدن کنترل میزان قند خون را از دست بدهد. نکته عجیب این است که با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت یک ساعت قبل از خواب شبانه، باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می‌شوید.

این مطالعه که در ژورنال روانشناسی و رفتار منتشر شده است، نشان می‌دهد که این افزایش به دلیل قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی است که از دستگاه های الکترونیکی ساطع می‌شود. کاترین روزارت محقق فوق دکتری در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس در این خصوص گفت: حتی در سطحی که فکر می‌کنید استفاده از تلفن همراه بی ضرر است، قرار گرفتن در معرض نور در شب می‌تواند تعدادی از مشکلات را برای سلامتی ایجاد کند. نور در شب یک عامل ایجاد بیماری غدد درون ریز محیطی است.

او توضیح داد ریتم شبانه روزی بدن یا ساعت طبیعی آن بر اساس تقویم 24 ساعته خورشید اجرا می شود و به بدن کمک می کند تا ریتم منظم هورمونی را در بافت‌های غدد درون ریز مدیریت کند. با این حال، هنگامی که مغز در شب در معرض نور است، ساعت داخلی بدن دچار اختلال می‌شود و خوابیدن بسیار سخت‌تر می‌شود و باعث ایجاد تغییراتی در بدن می شود که در نهایت زمینه ساز افزایش قند می‌شود.

بر این اساس گفته می شود استفاده از تلفن، تبلت و حتی تلویزیون قبل از خواب می تواند بدن را در معرض نوری خطرناک قرار دهد. النا کریستوفیدس، متخصص غدد درون ریز در دانشگاه کلمبوس، اوهایو می‌گوید: شما ممکن است از عینک مسدود کننده نور درخشان استفاده کنید، که این روزها به صورت آنلاین فروخته می شود. توصیه من این است که تا زمانی که از کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند، آی‌پد استفاده می‌کنید یا به تماشای تلویزیون می‌پردازید، عینک‌های مخصوص را استفاده کنید.

طبق گفته بانک اطلاعاتی Statista، کاربران گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده طی سال 2018 به 257.3 میلیون نفر رسیده‌اند. این در حالی است که بیش از 30 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت هستند که 90 تا 95 درصد از آنها مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها