کد خبر: 366072
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۶:۰۱:۲۵
| |

همه چیز درباره مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۹ آسیا؛

درخشش کره و ژاپن، ناکامی بزرگ برای ایران و عربستان

مراسم برترین‌های سال 2019 آسیا در حالی برگزار شد که نمایندگان ایران در هیچ کدام از بخش‌هایی که نامزد شده بودند به جایزه اصلی نرسیدند.

درخشش کره و ژاپن، ناکامی بزرگ برای ایران و عربستان
کد خبر: 366072
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۶:۰۱:۲۵

اعتمادآنلاین| مراسم بهترین‌های سال آسیا امروز در هنگ کنگ برگزار شد.ایران در پنج بخش نماینده داشت. علیرضا بیرانوند برای بهترین بازیکن فوتبال، مهدی جاوید برای بهترین بازیکن فوتسال، کتایون خسرویار برای جایزه بهترین مربی زن، سردار آزمون برای جایزه بهترین بازیکن مرد شاغل در خارج و فدراسیون فوتبال برای کسب جایزه الهام‌بخش AFC. در نهایت اما هیچ جایزه ای به نمایندگان ایران نرسید.

در فاصله حدود یک ساعت تا آغاز رسمی مراسم میهمان‌های ویژه و کاندیداها خود را به سالن محل برگزاری مراسم رسانده‌اند و مشغول خوش‌وبش با یکدیگر هستند.

برترین های فوتبال آسیا

مهدی تاج، علیرضا بیرانوند و کتایون خسرویار، ایرانی‌های حاضر در مراسم هستند که به اتفاق هم دیداری با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند و عکسی به یادگار گرفتند. در ادامه تاج خطاب به رئیس بحرینی گفت: همه می‌دانند که بیرانوند بهترین دروازه بان آسیا است.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه عکسی به یادگار با پارک جی سونگ، اسطوره فوتبال کره جنوبی و ستاره اسبق تیم منچسریونایتد گرفت.

همچنین یک گروه موسیقی هنگ‌کنگی، آهنگ‌های فولکلور را نواختند که صدای آن در سالن اجتماعات طنین‌انداز شده بود.

مسئولان برگزاری مراسم آماده آغاز بخش اصلی هستند و هماهنگی‌های نهایی صورت می‌گیرد. خبرنگاران کشورهای مختلف نیز در حال ارائه گزارش به رسانه‌های خود هستند.

مراسم راس ساعت 14:30 دقیقه با حرکات نمایشی اجرا کننده های هنگ‌کنگی آغاز شد. برخی از نمادهای مختص این کشور نیز در این اجرا به وضوح قابل مشاهده بود.

شیخ سلمان در بخش نخست از رییس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ تقدیر به عمل آورد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در بخش بعدی به روی صحنه آمد و نماد AFC را دریافت کرد.

سلطان عبدالله ، پادشاه مالزی برنده جایزه الماس فوتبال آسیا شد. این شخص به پادشاه فوتبال مالزی نیز معروف است و چه به عنوان بازیکن و چه در قامت یک مدیر به فوتبال مالزی کمک‌های فراوانی کرده است. سلطان عبدالله در سالن محل برگزاری نبود و ویدیویی را برای حاضرین در سالن به مناسبت دریافت این جایزه ارسال کرده بود.

فدراسیون فوتبال گوام برنده جایزه تحسین‌برانگیز وآینده‌نگری AFC شد. والنتینو سانگیل، رییس فدراسیون فوتبال گوام جایزه خود را از دست شیخ سلمان دریافت کرد.

فدراسیون فوتبال هنگ کنگ، برنده جایزه فدراسیون در حال پیشرفت و توسعه را دریافت کرد. تیموثی فوک به عنوان رییس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ برنده این جایزه شد.

تیموثی فوک

برنده جایزه فدراسیون الهام‌بخش نیز، فدراسیون فوتبال ژاپن شد. در این بخش فدراسیون فوتبال ایران نیز کاندید شده بود. کوزو تاشیما، رییس فدراسیون فوتبال ژاپن این جایزه را از شیخ سلمان دریافت کرد.

جایزه بهترین آکادمی در فوتبال پایه به فدراسیون فوتبال برونئی اهدا شد. جایزه گسترش فوتبال در رده پایه نیز به سنگاپور تعلق گرفت و رییس فدراسیون فوتبال این کشور، جایزه مربوطه را دریافت کرد. جایزه الهام‌بخش در فوتبال پایه هم به فدراسیون فوتبال چین تعلق گرفت.

آساکو تاکاکورا، بهترین مربی زنان در سال 2019 شد. این مربی ژاپنی پیش از این هفت بار این عنوان را مال خود کرده بود. کتایون خسرویار در این بخش نامزد شده بود. در بخش مردان نیز چونگ جونگ یونگ از کره جنوبی این جایزه را از آن خود کرد. لازم به ذکر است که مربی زن ژاپنی در سالن حاضر نبود.

توموکی یوشیکاوا از ژاپن نیز برنده جایزه بهترین بازیکن فوتسال در سال 2019 شد. در این بخش مهدی جاوید نامزد شده بود و به نظر می‌رسید که برنده این جایزه باشد اما این اتفاق رخ نداد. مهدی تاج جایزه این بخش را به ستاره ژاپنی تقدیم کرد.

سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تیم تاتنهان انگلیس بالاتر از سردار آزمون و ماکوتو هاسبه از ژاپن، جایزه بهترین بازیکن لژیونر فوتبال آسیا در سال 2019 را دریافت کرد. سون در مراسم حاضر نبود و نماینده کره این جایزه را مال خود کرد.

لی کانگ از کره جنوبی بالاتر از دوان وان هاو از ویتنام و هیروکی آبه از ژاپن جایزه برترین بازیکن جوان فوتبال سال AFC را دریافت کرد. بهترین بازیکن سال آسیا در بخش زنان به کوماگا از ژاپن رسید.

در پایان جایزه بهترین بازیکن سال اسیا از آن اکرم عفیف قطری شد. ستاره تیم السد که در مراسم حاضر نبود بالاتر از علیرضا بیرانوند و تومواکی ماکینو از ژاپن بهترین بازیکن قاره کهن در سال 2019 شد. سال قبل نیز بیرانوند جزو سه نفر بود اما به جایزه نرسید و مجددا یک بازیکن قطری برنده آن شد.

برترین های فوتبال آسیا

مراسم برترین‌های سال آسیا در حالی به اتمام رسید که فدراسیون فوتبال ایران و چهار نماینده ما در بخش‌های مختلف نتوانستند به موفقیت برسند و نمایندگان ما دست خالی از مراسم برترین‌ها به خانه بازگشتند.

کشورهای مالزی، برونئی، سنگاپور، ژاپن(چهار جایزه)، کره جنوبی (سه جایزه)، قطر، هنگ کنگ، گوام، چین جایزه های امسال را درو کردند و کشورهایی چون ایران، استرالیا و عربستان دستشان از رسیدن به جایزه کوتاه ماند.

اکرم عفیف

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها