کد خبر: 366100
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۷:۳۵:۴۶
| |

شهاب الدین صدر، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:

مجلسی نیاز داریم که تحت‌تاثیر لابی‌ نباشد

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد که به مجلسی کارآمد که عصاره ملت باشد و تحت تاثیر لابی‌های مختلف نباشد نیازمند هستیم.

مجلسی نیاز داریم که تحت‌تاثیر لابی‌ نباشد
کد خبر: 366100
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۷:۳۵:۴۶

اعتمادآنلاین| شهاب‌الدین صدر، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همزمان با ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساختمان شماره دو فرمانداری بیان کرد: برای این دوره از انتخابات باید افرادی که فعالیت سیاسی و اطلاعات کافی و لازم از امور دارند در عرصه رقابت انتخاباتی حضور یابند. بنده در مجلس چهارم، پنجم و هشتم حضور داشته ام و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان بوده ام.

وی ادامه داد: مجلس یکی از قوای سه گانه است و نقش موثری در اصلاح امور دارد . قاعدتا در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد و شرایط کشور حساس است.

این نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی 6 سال قبل که دولت روحانی سر کار بود چالش های مختلفی در عرصه های مختلف داشتیم و مباحث مختلفی در خصوص برجام و تحریم ها وجود داشت. شرایط ویژه ای می تواند در تثبیت قوانین موثر باشد.

صدر تاکید کرد: برداشت این است افرادی که می توانند کمک کنند در انتخابات حضور داشته باشند. کشور در همین چند هفته گذشته با افزایش قیمت بنزین روبرو بود و یک پدیده اجتماعی با حضور و اعتراض مردم رخ داد که نشان داد اجرای قوانین حساسیت خودش را دارد.

وی ابراز عقیده کرد که اصلاح قیمت سوخت باید به شکل پلکانی انجام شود.

صدر گفت: اجرای اصلاح قیمت سوخت نیازمند تدبیر است تا به مردم شوک وارد نشود و اگر بنا باشد اصلاح قیمتی انجام شود باید کار کارشناسی و اجرای درستی داشته باشد.

این نماینده مجلس دوره هشتم خاطرنشان کرد: نقش مجلس شورای اسلامی هم در تقنین و هم تنظیم روابط خارجه موثر است. 40 سال از عمر انقلاب گذشته و باید دستگاه های مختلف به آن توجه داشته باشند. با توجه به اینکه خودم نماینده مجلس بوده ام انتقادات مختلفی نسبت به عملکرد آن و نارضایتی در شهرستان ها وجود داشته و دارد.

وی افزود: در حالی که باید افراد تجربه و اطلاعات لازم را داشته باشند تا موثر واقع شوند. می توان نیروهای جوان را به کار گرفت اما مجلس نیازمند افراد با تجربه است. نماینده باید یک سری ویژگی عمومی از جمله پایداری به انقلاب و نظام داشته باشد.

صدر گفت: وجود همه کمیسیون های مجلس حاکی از آن است که مجلس افراد مختلفی را می طلبد. افرادی هم ممکن است رشته و تخصص عام داشته باشند که باید به حوزه های تخصصی ورود کنند.

این نماینده اسبق مجلس تاکید کرد: ما به مجلس کار آمد که عصاره ملت باشد و تحت تاثیر لابی های مختلف نباشد نیازمند هستیم که برای مردم کار کند. نماینده مجلس باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشد نه دیگر مسائل.

صدر ادامه داد: همه باید سعی کنیم که این اتفاق بیفتد از آن هم مهمتر حضور در پای صندوق های رای است. ما نامزد ها نیازمند یک انتخابات پر شور هستیم زیرا در نظام ما که یک نظام دینی است حضور مردم بسیار اهمیت دارد.

این نماینده اسبق سپس گفت: دستگاه های مختلف باید به نحوی برنامه ریزی کنند که اقدامات قانونی برای ثبت نام تا حضور مردم در پای صندوق های رای رخ دهد.

صدر در پایان گفت: هر چه حضور بیشتر باشد بسیاری از مشکلات حل می شود و در بسیاری از مسائل با حضور مردم گره مشکلات باز می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها