علیرضا زاکانی، فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد:

دستگاه قضایی جرات رسیدگی به تخلفات مسئولان ارشد را ندارند/ جلسات کمیسیون‌های مجلس، علنی و ملاقات‌های نمایندگان، شفاف شود

یک فعال اصولگرا گفت: پیش شرط اصلی مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری، شفافیت، حق نظارت و حق بازخواست از تمام مسئولان و افراد صاحب نفوذ است.

دستگاه قضایی جرات رسیدگی به تخلفات مسئولان ارشد را ندارند/ جلسات کمیسیون‌های مجلس، علنی و ملاقات‌های نمایندگان، شفاف شود
کد خبر: 366117
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۹:۳۲:۵۱

اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی، فعال سیاسی اصولگرا عصر دوشنبه در همایش شفافیت و فساد در دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: هزینه تبلیغاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید شفاف باشد، شفافیت فعالیت و هزینه های نمایندگان مجلس آینده باید قبل از ورود به مجلس علنی شود.

وی تاکید کرد: شفافیت درنظرات نمایندگان مجلس به ویژه در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی باید علنی شود، تمام فسادهای پنهانی در مسیر قانون گذاری درکمیسیون ها و کمیته های مجلس به وجود می آید.

زاکانی در ادامه بحث شفافیت و مبارزه با فساد گفت: آرای نمایندگان در حمایت و عدم حمایت از طرح های مطرح شده نیز باید کاملا شفاف و علنی باشد.

وی ابراز کرد: در کنار شفافیت آرا و نظرات نمایندگان باید تعاملات، نامه نگاری ها و ملاقات های تمام نمایندگان نیز باید شفاف شود.

وی ادامه داد: شفافیت سفرهای خارجی، دریافتی و درآمدها و ارتباط های عمومی نمایندگان نیز باید شفاف شود، در صورتی که این مسائل کاملا شفاف و علنی شود عیار و قیمت هر کدام از نمایندگان مشخص می شود.

زاکانی تصریح کرد: ریشه اصلی مواجهه با فساد تطهیر مسئولی است که می خواهد با فساد مبارزه کند چرا که قطعا با دستمال کثیف نمی توان یک شیشه کثیف را تمییز کرد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از عیب ها و مشکلات اصلی کشور و نهادهای قضایی این است که در جرئت رسیدگی به تخلفات مسئولان ارشد در زمان تصدی گری مقامات را ندارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اطاله دادرسی ها از شگردهای دستگاه قضایی برای رسیدگی دیر به هنگام فساد مقامات در زمان تصدی گری و گذشتن از زمان مسئولیت است.

زاکانی عنوان داشت: در وضعیت کنونی اراده قوی برای مبارزه با فساد در دستگاه قضایی ایجاد شده و رهبری معظم انقلاب نیز تاکید بسیاری برای مبارزه با فساد دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها