کد خبر: 366129
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۰:۲۰:۵۲
| |

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران:

تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاهی ضروری است

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به سودآوری تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاهی در کشور گفت: تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاهی ضروری است.

تجاری‌سازی ایده‌های دانشگاهی ضروری است
کد خبر: 366129
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۲۰:۲۰:۵۲

اعتمادآنلاین| محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران عصر امروز دوشنبه در مراسم شروع احداث سایت پردیس ارس دانشگاه تهران در جلفا بیان کرد: امروزه تجاری سازی ایده ها بزرگترین ثروت کشورهاست و منشاء اصلی توسعه، تبدیل علم به محصول و ثروت است.

وی با بیان اینکه آینده کشور منوط به توسعه علم و فناوری است، ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران قویترین افراد در دانش و اجرا هستند. دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در دانشگاه های خارجی معرف توان علمی و فناوری کشورمان در دنیا هستند.

نیلی احمد آبادی با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه ها با صنایع نیز ضروری است، گفت: دانشگاه تهران درکنار حفظ استانداردها و کیفیت آموزشی به دنبال ایجاد زیست بوم فرهنگی مبتنی بر نوآوری و خلق ثروت مضاعف است.

وی همچنین در ادامه گفت: دانشگاه تهران در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی با توان مدیریتی خود به دنبال انجام وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه وجود اساتید برجسته علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در ارس می تواند بزرگترین ثروت علمی در منطقه آزاد ارس باشد، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه تهران برند دانشگاهی ایران هستند. برای استفاده بهتر از توان علمی دانشجویان مقطع دکتری، بهتر است قبل از پذیرش دانشجو، پروژه و موضوع رساله و پایان نامه مشخص شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها