کد خبر: 366225
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از درخشش مهاجم ایرانی شارلوآ:

کاوه رضایی دوباره متولد شده است

کاوه رضایی یکی از امیدهای ایران در خط حمله تیم ملی به‌ حساب می‌آید و با ادامه درخشش در اروپا می‌تواند خیال مربی تیم ملی را بابت خط حمله راحت کند.

کاوه رضایی دوباره متولد شده است
کد خبر: 366225
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاوه رضایی؛ این روزها بیشتر از گذشته نام او را در رسانه‌ها می‌شنویم. او که یکی از استعدادهای فوتبال ایران به شمار می‌رفت بعد از درخشش در فوتبال ایران راهی بلژیک شد. شالروآ سکوی پرتابی بود برای این مهاجم ایرانی. رضایی به‌ قدری در این تیم خوب ظاهر شد که مشتریان زیادی پیدا کرد، اما بروخه تیمی بود که رضایی با آن به توافق رسید؛ کاوه با پنج میلیون یورو راهی بروخه شد و گران‌ترین خرید این باشگاه معروف بلژیکی نام گرفت. مهاجم 19 گله شالروآ با آرزوهایی بسیار راهی بروخه شد، اما شرایط آن‌گونه که می‌خواست پیش نرفت. مصدومیت بی‌موقع کاوه اولین مشکل رضایی بود. مصدومیت او را مدتی از میادین دور کرد و همین اتفاق هم باعث شد «ایوان لکو» سرمربی وقت بروخه تمایلی به استفاده از این بازیکن نشان ندهد و مهاجم ایرانی این تیم نیمکت‌نشین شود.

فصل غمبار رضایی در بروخه

فصل به صورت ناراحت‌کننده‌ای برای رضایی پیش رفت و حتی تغییر مربی هم نتوانست کمکی به این بازیکن کند. رضایی کم‌کم داشت خودش را در بروخه پیدا می‌کرد که یک مصدومیت بدهنگام دیگر درست پیش از آغاز فصل گریبانش را گرفت. او در یک بازی دوستانه دچار آسیب‌دیدگی شد. «کلمنت» تازه جانشین «وسلی» در بروخه شده بود و سعی داشت در بازی‌های دوستانه ترکیب دلخواه خود را پیدا کند. کاوه با این مصدومیت فصل را از دست داد و در رقابت با «یله وسن» و «لوئیس اوپندا» شکست خورد. او حداقل تا مدتی در تفکرات تاکتیکی «کلمنت» جایی نداشت. رضایی روحیه‌اش را از دست‌ داده بود و دیگر آن مهاجم شاداب گذشته نبود.

نظر هواداران بروخه نسبت به کاوه رضایی

هواداران این باشگاه بلژیکی در یک نظرسنجی اعلام کردند که رضایی فرصت‌های خود را از دست‌ داده است و این به معنای پایان کار بود. روزنامه فرانسوی‌زبان Lavenir بلژیک با توجه به جدایی احتمالی کاوه رضایی از بروخه، یک نظرسنجی با طرح این پرسش که «مهاجم ایرانی فرصت کافی در بروخه نداشت؟» ترتیب داد.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، 29 درصد هواداران بروخه معتقد بودند فقط یک‌ بار این فرصت به کاوه رضایی داده شد. 21 درصد پاسخ منفی به پرسش روزنامه Lavenir دادند و 59 درصد کاربران نیز اعلام کردند کاوه رضایی باید خودش این فرصت را در بروخه ایجاد می‌کرد.

پیش از جدایی کاوه از بروخه، مدیرعامل این باشگاه خبر از جذب یک مهاجم جدید داد. او اعلام کرد برای جذب رضایی بیش‌ از اندازه دست و دلبازی به خرج داده‌اند و او ارزش پنج میلیون یورو را نداشته است.

کاوه رضایی دیگر کاری در بروخه نداشت. او باید برای تغییر از این باشگاه جدا می‌شد، هرچند این جدایی به معنای بازگشت به ایران بود. همان زمانی که رضایی عملکرد خوبی در بروخه از خود نشان نداد هواداران استقلال مدیران این باشگاه را تحت‌ فشار قرار داده بودند که او را دوباره به تیم بازگرداند. کاوه ترجیح داد به‌ جای بازگشت به ایران، به شارلوآ بازگردد. همان تیمی که در آن توانست خود را به فوتبال بلژیک معرفی کند. رضایی با قراردادی قرضی راهی این تیم شد و با قدرت کارش را در این باشگاه آغاز کرد. او حالا یکی از بهترین بازیکنان شارلوآ به‌ حساب می‌آید.

رضایی با گلزنی در ژوپیر لیگ به مدیران بروخه نشان داده خرید اشتباهی انجام نداده بودند بلکه شرایط برای کاوه فراهم نبوده تا بتواند خود را در زمین نشان دهد. این روزها کاوه رضایی، به همراه دیگر بازیکن ایرانی شارلوآ، عصای دست مربی تیم شده‌اند و هر روز هم بیشتر از گذشته در لیگ بلژیک می‌درخشند.

مربیان لب به ستایش کاوه گشوده‌اند

حالا مدیران دیگر باشگاه‌های بلژیکی هم لب به ستایش این مهاجم جوان ایرانی گشوده‌اند. هوگو بروس، مدیر باشگاه اوستنده، درباره درخشش کاوه رضایی در شارلوآ گفت: «من از این اتفاق شگفت‌زده نیستم. فشار روی کاوه رضایی هنگام حضورش در بهترین باشگاه بلژیک یعنی بروخه برای گلزنی به‌ روشنی بسیار زیاد بود. اطمینان داریم که چنین مساله‌ای بازیکن را تحت‌ فشار سنگینی قرار می‌دهد و اغلب فوتبالیست‌ها نمی‌توانند با آن کنار بیایند.»

کریم بالحسین، سرمربی شارلوآ، نیز در مورد درخشش این روزهای کاوه رضایی گفت: «او با به ثمر رساندن هفتمین گلش لکوموتیو تیم شارلوآ است. کاوه رضایی یک بازیکن ارزشمند برای شارلوآ است زیرا نقش او فقط در خط حمله نیست و با بازیکنان خیلی صحبت می‌کند. او سخت کار می‌کند و فقط می‌توانم درخشش رضایی را مورد تحسین قرار دهم.»

کاوه رضایی یکی از امیدهای ایران در خط حمله تیم ملی هم به‌ حساب می‌آید و با ادامه درخشش در اروپا می‌تواند خیال مربی تیم ملی را بابت خط حمله راحت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها