قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مراکز درمانی برای درمان آنفلوآنزا آمادگی کامل دارند/ مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند

محمدحسین قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که مراکز بهداشتی در کل کشور آمادگی کامل برای درمان بیماری آنفلوآنزا را دارند، گفت: در این باره مشکلی از لحاظ تامین دارو وجود ندارد ولی لازم است اطلاع‌رسانی کافی به مردم برای رعایت بهداشت فردی و انجام اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

مراکز درمانی برای درمان آنفلوآنزا آمادگی کامل دارند/ مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند
کد خبر: 366266
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۲:۰۲:۱۳

اعتمادآنلاین| محمدحسین قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شیوع ویروس آنفلوآنزا و به دنبال آن جانباختن مردم گفت: شیوع برخی از بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا در برخی از فصول رخ می‌دهد. ویروس آنفلوآنزا مهاجر و مهاجم است که در برخی از فصول سال ظهور و بروز می‌کند. بیماریی اجتناب‌ناپذیر که رعایت بهداشت توسط مردم به خصوص گروه‌های حساس یعنی زنان باردار، کودکان و سالخوردگان می‌تواند در جلوگیری از ابتلای به آن تاثیرگذار باشد.

وی در توصیه‌ای تاکید کرد که مردم از دست دادن، مسافحه کردن و حضور در مراکز عمومی پرهیز کنند و قبل از آن رعایت اصول بهداشتی و مهم‌تر از همه شستن دست‌ها با صابون را انجام دهند اقداماتی که می‌تواند در عدم ابتلا به آنفلوآنزا تاثیر بسزایی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر خدای ناکرده کسی مبتلا به این ویروس شد بهترین درمان استراحت در خانه و مصرف مایعات است این بیماری علائمی همچون تهوع، استفراغ و رنگ‌پریدگی دارد. باید بیمار حتما به مراکز بهداشتی مراجعه کند و به هیچ وجه اجازه نداهد بیماری به مرحله عفونی شدن ریه‌ها برسد متاسفانه عدم اطلاع برخی و به دنبال آن رجوع نکردن به مراکز بهداشتی باعث از دست دادن جان تعدادی از مردم شده است.

قربانی تاکید کرد: در حال حاضر همه مراکز درمانی آمادگی درمان مبتلایان به آنفلوآنزا را دارند و مشکل تامین دارو هم وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها