یزدان سینکایی، محیط‌بان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هیچ سهمیه بنزینی به محیط‌بانان نداده‌اند/ برخی محیط‌بانان پول بنزین آزاد را از جیب می‌پردازند/ بدون خودرو تا به محل حادثه برسیم کار از کار گذشته است/ دل‌شان برای ما نمی‌سوزد، حداقل به فکر محیط‌زیست باشند

در حالی که مصرف بنزین موتورسیکلت‌ها و خودروهای محیط‌بانی 22 هزار لیتر در روز است، اختصاص نیافتن سهمیه بنزین به محیط‌بانان باعث شده آنها یا مسیرها را با پای پیاده طی کنند یا اینکه از جیب خود پول بنزین‌ها را بپردازند به امید روزی که سازمان مربوطه مبلغ را پس دهد.

هیچ سهمیه بنزینی به محیط‌بانان نداده‌اند/ برخی محیط‌بانان پول بنزین آزاد را از جیب می‌پردازند/ بدون خودرو تا به محل حادثه برسیم کار از کار گذشته است/ دل‌شان برای ما نمی‌سوزد، حداقل به فکر محیط‌زیست باشند
کد خبر: 366294
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نزدیک به 20 روز از افزایش قیمت بنزین زمان می‌گذرد و هنوز تبعات آن پابرجاست.

محیط‌بانان هم جزو اقشاری هستند که با این تصمیم و اختصاص نیافتن سهمیه بنزین پیرو آن، به شدت با مشکل مواجه شده‌اند.

یزدان سینکایی، محیط‌بانی که پنج سال پیش به خاطر نجات چند کوهنورد در کوه‌های البرز شناخته شده‌ بود، درباره وضعیت فعلی محیط‌بانان پس از افزایش قیمت بنزین به اعتمادآنلاین گفت: انتظار داشتیم شرایط محیط‌بانان با سایرین متفاوت باشد و همچون رانندگان تاکسی سهمیه‌ای برای خودروهای ما قائل شوند، اما مدیران چنین تصمیمی نگرفته‌اند. من مدت‌هاست خودرو را تحویل داده‌ام و چون در مناطق صعب‌العبور کوهستانی فعالیت می‌کنم نمی‌توانم از خودرو استفاده کنم، اما همکارانم به شدت با مشکل مواجه شده‌اند.

او با اشاره به وضعیت سایر محیط‌بانان عنوان کرد: ما روزانه حدود 30 کیلومتر و گاهی هم بیشتر مجبور به تردد در مناطق هستیم که البته این میزان به آب‌و‌هوا و میزان بارش‌ها هم بستگی دارد، اما 60 لیتر سهمیه بنزینی که همچون سایر مردم به محیط‌بانان داده شد به زودی به اتمام رسید و حالا مجبورند بنزین آزاد بزنند. هزینه را هم از جیب‌شان پرداخت می‌کنند و رسید را به مدیران می‌دهند، اما نمی‌توان انتظار داشت که پول سریعاً به آنها برگردد چون ما حتی در گرفتن حقوق‌هایمان هم مشکل داریم.

سینکایی ادامه داد: ما درخواست داده‌ایم، اما به جایی نمی‌رسد. مدیران کل و رئیس ادارات هستند که باید پیگیر مطالبه ما باشند. شرایط کاری ما روشن است و نیاز به خودرو هم جای توضیح اضافه ندارد. محیط‌بانان دلسوز محیط‌زیست، جنگل، کوه‌ها و مناطق طبیعی و حیوانات آن هستند. اگر خودرو نداشته باشیم، نمی‌توانیم به محل حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی برسیم یا در محلی که شکارچیان رصد شده‌اند حاضر شویم. بدون خودرو عملاً تا ما خودمان را برسانیم کار از کار گذشته است.

این محیط‌بان که سال‌های پایانی خدمت خود را می‌گذراند توضیح داد: قبل از گران شدن بنزین هم درخواست خودرو داده بودیم. برخی از مدیران دلسوز همکاری کردند اما تعدادشان کم است. قشر محیط‌بان به خاطر سختی‌ کاری که می‌کشد عموماً دچار آسیب جسمی می‌شود. همه ما آن‌قدر استرس تحمل می‌کنیم که اکثراً فشار خون‌های بالا داریم. خود من به تازگی عمل جراحی‌ام را گذرانده‌ام، ولی کسی حواسش نیست. اگر دل‌شان برای ما نمی‌سوزد، حداقل به فکر طبیعت و محیط‌زیست باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها