کد خبر: 366336
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

بهروز عطایی، مربی تیم زیر ۲۱ سال والیبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کولاکوویچ بر اساس تفکراتش بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند/ اختلاف‌ سلیقه بین مربیان وجود دارد/ المپیک جای جوان‌گرایی نیست/ باید بهترین عملکرد را در انتخابی المپیک داشته باشیم

بهروز عطایی مربی والیبال درباره لیست جدید تیم ملی گفت: هر مدیر و مسئولی بر اساس ویژگی‌ها و برنامه‌های خاص خود افرادش را انتخاب می‌کند.

کولاکوویچ بر اساس تفکراتش بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند/ اختلاف‌ سلیقه بین مربیان وجود دارد/ المپیک جای جوان‌گرایی نیست/ باید بهترین عملکرد را در انتخابی المپیک داشته باشیم
کد خبر: 366336
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ ایگور کولاکوویچ بعد از ورود به ایران و دیدار با محمدرضا داورزنی، رئیس تازه فدراسیون والیبال، لیست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی را اعلام کرد. فهرستی که شاید موافقان و مخالفان زیادی داشته باشد، اما بی‌شک تنها کسی که در این‌ باره تصمیم می‌گیرد خود مربی تیم است و باید در این شرایط که تیم ملی می‌کوشد تا سهمیه المپیک توکیو را به دست آورد از این تصمیم کولاکویچ حمایت کرد.

بهروز عطایی مربی تیم والیبال زیر 21 سال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیست جدید تیم ملی گفت: هر مدیر و مسئولی بر اساس ویژگی‌ها و برنامه‌های خاص خود افرادش را انتخاب می‌کند. کولاکوویچ هم از این قاعده مستثنی نیست، او هم بر اساس تفکراتش بازیکنان تیم ملی را انتخاب کرده است.

او ادامه داد: البته بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی افرادی هستند که در داخل ایران بازی می‌کنند و لژیونرهای ما هنوز به تیم ملی دعوت نشده‌اند. در آینده این بازیکنان به لیست تیم ملی اضافه می‌شوند و با تلفیق بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی و لژیونرها تیم خوبی را تشکیل خواهند داد.

عطایی در ادامه به موضوع تفاوت سلیقه افراد و مربیان با یکدیگر پرداخت: همیشه اختلاف‌ سلیقه وجود دارد. البته این اختلاف‌ سلیقه در حد یک یا 2 نفر است و بیشتر از این نخواهد بود. اگر هر مربی دیگری هم جای کولاکوویچ بود، 80 تا 90 درصد این بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کرد. تغییر بازیکن در این حد هم طبیعی است و باید به این مربی حق داد. این هیچ ایرادی ندارد و تیمی که به رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام خواهیم کرد بی‌شک در بین مردم و کارشناسان از مقبولیت برخوردار خواهد بود.

او در ادامه به موضوع جوان‌گرایی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: حضور در المپیک و بازی‌های المپیک که نزد والیبال ایران اهمیت زیادی دارد جای جوان‌گرایی نیست. باید تلاش کنیم بهترین بازیکنان را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.

او توضیح داد: حضور تیم ملی در المپیک و ارائه بازی‌های زیبا در این رقابت‌ها باید مهم‌ترین اولویت تیم ملی و فدراسیون والیبال باشد. المپیک جای بهترین‌هاست و کشورها بعد از المپیک است که دست به تغییر در ترکیب تیم می‌زنند و به سمت جوان‌گرایی می‌روند و برای المپیک بعدی تلاش می‌کنند.

او در پاسخ این سوال که آیا فدراسیون باید بین کولاکوویچ و برخی از بازیکنان میانجی‌گری کند تا این مربی نگرشش را نسبت به برخی از بازیکنان تغییر دهد گفت: مربی یک معلم است. هرگز یک مربی با بازیکن خود مشکل شخصی پیدا نمی‌کند. ممکن است من به عنوان یک مربی تشخیص بدهم که فلان بازیکن نمی‌تواند تفکرات مرا در زمین پیدا کند، اما یک مربی دیگر بتواند با همان بازیکن به نتیجه برسد. این اختلاف‌ سلیقه است و باید آن را بپذیریم.

او در ادامه گفت: البته فدراسیون می‌تواند سیاست‌هایی را انتخاب کند و آن را به مربی تیم ملی انتقال دهد. با توجه به شناختی که از کولاکوویچ دارم بعید می‌دانم که او با بازیکنی مشکل شخصی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها