کد خبر: 366346
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از بی‌نظمی دوباره در لیگ برتر فوتبال زنان:

تبعات انصراف تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان چیست؟/ مرضیه جعفری، سرمربی تیم شهرداری بم: سازمان لیگ می‌تواند لیگ را با 8 تیم برگزار کند

انصراف تیم‌ها به دلایل مختلف دیگر تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر لیگ برتر فوتبال زنان شده و با هر بار تعویق در برگزاری بازی‌ها یا انصراف باشگاه‌ها، روند آمادگی تیم‌ها و بازیکنان آسیب دیده است.

تبعات انصراف تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان چیست؟/ مرضیه جعفری، سرمربی تیم شهرداری بم: سازمان لیگ می‌تواند لیگ را با 8 تیم برگزار کند
کد خبر: 366346
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - لیگ فوتبال پویا و منظم اصلی‌ترین عامل پیشرفت فوتبال یک کشور است. اما فوتبال زنان ایران تاکنون از این عامل پیشرفت به دور بوده است. انصراف تیم‌ها به دلایل مختلف دیگر تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر لیگ برتر فوتبال زنان شده و با هر بار تعویق در برگزاری بازی‌ها یا انصراف باشگاه‌ها، روند آمادگی تیم‌ها و بازیکنان آسیب دیده است.

با گذشت 6 هفته از آغاز لیگ، بازی‌های هفته‌های هفتم و هشتم به دلیل حضور ملی‌پوشان در تورنمنت کافا در کشور تاجیکستان به فاصله چهار روز در تاریخ‌های 11 و 15 آذر برگزار می‌شود.‌ این موضوع اعتراض برخی از تیم‌ها را برانگیخت.

تیم زاگرس شیراز که قرار بود با پالایش گاز ایلام بازی کند با انصراف از این بازی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه با تداوم بدعهدی مسئولان، وصول نشدن مطالبات بازیکنان و تعطیلی تمرینات در سه هفته گذشته، باشگاه به دلیل مشکلات مالی شدید توانایی اعزام تیم به ایلام را پیدا نکرد و ناگزیر از این دیدار انصراف داد.»

مشکلات مالی در فوتبال زنان به دلیل فقدان اسپانسر یکی از موانع جدی به شمار می‌رود. تیم زاگرس شیراز پیش از آغاز لیگ برتر هم خواهان انصراف از لیگ فوتبال زنان به دلیل مشکلات مالی بود.

تیم دیگری که به دلیل فشردگی بازی‌های این هفته انصراف داد تیم هیات فوتبال البرز بود که باید به شهر بم سفر می‌کرد تا به مصاف تیم شهرداری بم برود. به گفته مریم بیات، سرپرست تیم هیات فوتبال البرز، این تیم از دیدار با شهرداری بم به دلیل فاصله کم بازی‌ها انصراف داده است.

مریم بیات گفت: «چون باید 11 آذر در بم برابر شهرداری این شهر بازی می‌کردیم و 15 آذر نیز میزبان سپاهان در کرج باشیم از راه زمینی خیلی دیر می‌رسیدیم. حتی پرواز هواپیماها را بررسی کردیم، اما 17 آذر بلیت پرواز بازگشت از بم به تهران برای بازیکنان وجود نداشت.»

مرضیه جعفری: شهرداری بم هم درگیر مسائل مالی است، اما نمی‌گذاریم بازیکنان درگیر این مشکلات شوند

مرضیه جعفری، مربی تیم شهرداری بم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این رابطه گفت: «آسیبی که ما از انصراف حریف می‌بینیم این است که از شرایط مسابقه دور می‌شویم و در تفاضل گل با رقبا هم به مشکل می‌خوریم. ضمن اینکه این موضوع به روند کلی لیگ هم آسیب می‌زند. برنامه‌ریزی لیگ به هم می‌خورد و تیم‌های حرفه‌ای آسیب می‌بینند.»

مربی تیم شهرداری بم ادامه داد: «به نظر من سازمان لیگ می‌تواند لیگ را با هشت تیم برگزار کند نه با 12 تیم. اگر تیمی حرفه‌ای باشد، برای بازی‌های فشرده در بازه زمانی چهار یا پنج روز به مشکل نمی‌خورد و بازیکنان آمادگی لازم را دارند. ضمن اینکه این اتفاق تنها برای یک هفته رخ داده و قرار نیست تکرار شود. تیم ما هم برای بازی‌های خارج از خانه زمینی سفر می‌کند. شهرداری بم مثل بقیه تیم‌ها در این شرایط اقتصادی درگیر مسائل مالی است، اما نمی‌گذاریم بازیکنان درگیر این مشکلات شوند.»

با توجه به اینکه احتمال انصراف تیم‌های دیگر هم در هفته‌های آینده وجود دارد به نظر می‌رسد لیگ برتر فوتبال زنان باز هم درگیر بی‌نظمی خواهد بود و تبعات این بی‌نظمی عدم رشد و توسعه فوتبال زنان در سال‌های نزدیک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها