کد خبر: 366354
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

زهرا سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

افزایش دستوری حقوق می‌تواند منجر به تعطیلی کار شود/ باید تدبیری اندیشیده شود که به اقشار کم‌درآمد بیش از این فشار وارد نشود/ مجلس دقت کند قیمت گازوئیل شبانه افزایش نیابد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که به اقشار کم‌درآمد بیش از این فشار وارد نشود. قیمت گازوئیل کنترل‌ شده و باید هم کنترل شود. مجلس باید دقت کند شبانه قیمت گازوئیل هم افزایش پیدا نکند، چون نقش بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد.

افزایش دستوری حقوق می‌تواند منجر به تعطیلی کار شود/ باید تدبیری اندیشیده شود که به اقشار کم‌درآمد بیش از این فشار وارد نشود/ مجلس دقت کند قیمت گازوئیل شبانه افزایش نیابد
کد خبر: 366354
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا سعیدی، نماینده مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده گفت: اگر دستوری بگوییم حقوق‌ها افزایش پیدا کند ممکن است کارفرمایان و سرمایه‌گذاران کار را تعطیل کنند.

به گفته این نماینده مجلس، باید تدبیری اندیشیده شود که به اقشار کم‌درآمد بیش از این فشار وارد نشود.

او با تاکید بر لزوم توجه به مهارت‌های کارگران و کارمندان ادامه داد: باید فرایندی تعریف شود که مهارت در کشور ارزش پیدا کند. مساله این است که حقوق کسی که مهارت دارد با کسی که مهارت ندارد خیلی تفاوتی پیدا نمی‌کند. این موضوع منوط بر این است که قوانین به‌ خوبی نوشته شود.

سعیدی تاکید کرد: نماینده‌ها انرژی صرف می‌کنند اما درگیر روزمرگی هستند. آنها کار دستگاهی را بر عهده دارند که وظایفش را به‌ درستی انجام نمی‌دهد. اگر مجلس قوانین صحیح بنویسد کار دشوار نخواهد بود. مجلس باید قوانینی را تهیه کند که صراحتاً تکلیف را روشن کرده باشد نه اینکه جای چانه‌زنی وجود داشته باشد.

قیمت گازوئیل نباید افزایش پیدا کند

او همچنین گفت: بنزین هزار تومانی 500 تومان افزایش قیمت داشته است؛ یعنی افزایش 50 درصدی و این‌ یک نمونه از افزایش قیمت‌هاست. بنزین در برخی از سبدهای اقتصادی دیده نمی‌شود ولی ناملموس خودش را نشان می‌دهد. البته مساله اینجاست که نرخ گازوئیل کنترل‌ شده و باید هم کنترل شود. مجلس باید دقت کند که شبانه قیمت گازوئیل هم افزایش پیدا نکند، چون نقش بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تصمیم سران قوا برای افزایش نرخ بنزین توضیح داد: در ابتدای سال شاهد افزایش قیمت بودیم و سپس یک التهاب به‌ واسطه افزایش نرخ ارز داشتیم، بنابراین زمان مناسبی برای افزایش قیمت بنزین نبود. زیرساخت ساختارهای حمل‌ونقل فراهم نشده بود و یکسری از افرادی که نیازمند دریافت یارانه هستند یارانه 45 هزار تومانی هم دریافت نمی‌کنند.

سعیدی در پایان گفت: بنابراین باید با افزایش حقوق‌ها تناسبی ایجاد شود که حداقل نیاز خانوار فراهم شود، اما در مورد اینکه میزان افزایش حقوق‌ها به چه شکل باشد فعلاً اظهارنظر نمی‌کنم چون نیاز به بررسی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها