سید‌ رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید به اعتراضات پاسخ داده شود/ روحانیون می‌توانند مردم را به رأی دادن راضی کنند/ نگرانی خاصی بابت رأی‌ شهرهای کوچک نداریم

سید‌ رضا اکرمی گفت‌: روحانیون در پای منبر باید مردم را برای شرکت در انتخابات آماده کنند و اهمیت رأی دادن را به جامعه تفهیم کنند.

باید به اعتراضات پاسخ داده شود/ روحانیون می‌توانند مردم را به رأی دادن راضی کنند/ نگرانی خاصی بابت رأی‌ شهرهای کوچک نداریم
کد خبر: 366375
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با توجه به اهمیت شرکت مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات مردمی بودن هر نظام یا کشوری را نشان می‌دهد. به همین دلیل باید شرایط را طوری مدیریت کنیم تا مردم انگیزه و علاقه‌ای کافی برای رأی دادن داشته باشند. برای رسیدن به این مهم باید چند نکته اساسی را مد نظر قرار داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: حوادث اخیر بد بود، اما باید این را در نظر گرفت که چنین اتفاقی در همه کشورها رخ داده و همچنان پیش خواهد آمد. اساساً طبیعت انقلاب‌ها این‌طور است که فراز و نشیب‌هایی را به خود ببینند. حالا قصور باشد یا نقش دشمن، اگر باعث بروز مشکلاتی شود، فرقی ندارد. مساله دیگر هم این است که اعلام گران شدن بنزین در روز ولادت پیامبر، بدون اینکه زمینه‌سازی لازم صورت گیرد‌، مزید بر علت شد تا به هر حال مشکل‌هایی به وجود بیاید.

این فعال سیاسی ادامه داد: نباید حوادث و مشکلات اقتصادی را با مسائل دیگر در هم آمیزیم. به هر حال اقتصاد کشور مشکلات زیادی دارد که مردم را در وضعیت سختی گرفتار کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که فضای انتخاباتی به این مساله گره بخورد. نظام جمهوری‌ اسلامی بر پایه مردم‌سالاری شکل گرفته است و به همین دلیل مسئولان باید اوضاع مملکت را به گونه‌ای مدیریت کنند که مردم همیشه آمادگی شرکت در انتخابات و رأی دادن را داشته باشند.

این نماینده ادوار مجلس افزود:‌ روحانیون در پای منبر باید مردم را برای شرکت در انتخابات آماده کنند و اهمیت رأی دادن را به جامعه تفهیم کنند. به هر حال هنوز هم روحانیت بین قشری از مردم جایگاه و پایگاه خوبی دارد و به نظرم روحانیون می‌توانند در خلق فضای مشارکتی در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کنند.

سیدرضا اکرمی در پایان گفت: نگرانی خاصی بابت رأی‌ شهرهای کوچک نداریم. برای اینکه مردم در شهرهای بزرگ و مهم انگیزه کافی برای رأی دادن داشته باشند باید به اعتراضات پاسخ داده شود تا این حس القا نشود که مسئولان نسبت به مشکلات بی‌تفاوت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها