شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصولگرا:

جلیلی در جلسات رئیسی شرکت می‌کرد/ نمی‌دانستیم جلیلی از مشهد می‌آید/ قالیباف در حال ارزیابی شرایط نامزدی در انتخابات مجلس است

مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصولگرا، با تاکید بر این نکته که «ممکن است تعداد اسامی در حوزه‌های انتخابیه شهرهای بزرگ به حدود پنج برابر ظرفیت نمایندگان آن حوزه هم برسد» افزود: پس از مشخص شدن اسامی، مراحل سنجش وضعیت داوطلبان کاندیداتوری شروع می‌شود که شامل سنجش محبوبیت و رای‌آوری و صلاحیت و کارآمدی است.

جلیلی در جلسات رئیسی شرکت می‌کرد/ نمی‌دانستیم جلیلی از مشهد می‌آید/ قالیباف در حال ارزیابی شرایط نامزدی در انتخابات مجلس است
کد خبر: 366414
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که علی لاریجانی خود را از بازی انتخابات مجلس کنار کشید، صحنه کنش انتخاباتی اصولگرایان و نیروهای جریان انقلابی بسیار بیش از پیش واضح و آشکار می‌شود. این صحنه با روند قطعی شدن حضور سعید جلیلی برای نامزدی در انتخابات مجلس بیش از پیش قابل رویت و پیش‌بینی می‌شود. خبری که روز گذشته باقرزاده سخنگوی جبهه پایداری در مشهد در رابطه با احتمال بالای حضور جلیلی از حوزه انتخابیه این شهر مطرح کرد، در کنار جلسه پویش انتخاباتی دعوت از سعید جلیلی در یکی از مساجد مشهد، شانس حضور این چهره سیاسی جنجالی اصولگرایان را بسیار بالا برده است.

به‌همین دلیل مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصولگرا درباره نسبت جلیلی و قالیباف با شورای ائتلاف توضیحاتی داده است که در ادامه می‌خوانید:

ثبت نام سعید جلیلی بسیار کار خوبی است

مجتبی شاکری درباره سازوکار نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان برای پر کردن لیست‌ها در حوزه‌های انتخابیه مختلف گفت: بحث‌هایی که در شورای ائتلاف اصولگرایان پیشرفته، به سازوکارها و ساختارهای انتخاباتی در تهران و سایر استان‌ها شکل داده است. از دل این ساختارها و سازوکارها اسامی‌ متعددی برای نامزدی بیرون می‌آید که معمولا بین دو تا سه برابر ظرفیت نامزدهای هر حوزه انتخابیه است. از بین این اسامی افرادی انتخاب می‌شوند که می‌توانند برای ثبت نام در انتخابات شرکت کنند.

این عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که «ممکن است تعداد اسامی در حوزه‌های انتخابیه شهرهای بزرگ به حدود پنج برابر ظرفیت نمایندگان آن حوزه هم برسد» افزود: پس از مشخص شدن اسامی، مراحل سنجش وضعیت داوطلبان کاندیداتوری شروع می‌شود که شامل سنجش محبوبیت و رای‌آوری و صلاحیت و کارآمدی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش احتمال نامزدی سعید جلیلی از مشهد در انتخابات مجلس و نسبت وی با شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: آقای جلیلی در بحث انتخابات در جلسات شورای ائتلاف شرکت نمی‌کرد، بلکه قبل از آن در چند جلسه که آقای رئیسی برگزار کردند، حضور یافته بود. البته این مهم نیست که ایشان شرکت بکند یا خیر. زیرا آقای جلیلی از افراد شناخته شده جبهه انقلاب است و فرقی نمی‌کند که ایشان حضوری در جلسات شورای ائتلاف داشته باشند. مهم این است که مثلا دوستان ما در حوزه انتخابیه مشهد نیز روی ایشان توافق کنند. ایشان اگر در نظرسنجی‌ها نیز تایید شوند، طبیعتا انشاالله این فرآیند نیز طی خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تاکید بر اینکه «حضور در جلسات شورای ائتلاف شرط نیست و برخی افراد بدون وابستگی حزبی که قابلیت‌ها و شاخص‌های لازم را دارند، می‌توانند توسط شورا معرفی شوند» بیان کرد: این افراد نیز براساس نظرسنجی‌ها می‌توانند در لیست‌ها قرار بگیرند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مقبولیت گفتمان کسانی چون سعید جلیلی و جریان مقاومت تصریح کرد: در مباحث گفتمانی ما با یک مجموعه متکثر از مطالبات مواجه هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی باید آنها را پوشش دهد. در مسائل معیشتی ما باید با گفتمان عدالتخواهی و اقتصاد مقاومتی و تاکید بر خودکفایی و نگاه به درون حرکت کنیم و قرار نیست تنها با یک گفتمان معطوف به سیاست خارجی (یعنی گفتمان مقاومت) وارد عرصه شویم.

شاکری با اذعان به این نکته که «باید با شعاری وارد شویم که با چند کلمه بتوان مجموعه مطالبات را در قالب گفتمان انقلاب پوشش داد» گفت: این شعار باید دربرگیرنده کلیه مطالبات مردم و کلیه نیروهای انقلاب باشد. پس تنها بحث مقاومت نمی‌تواند تنها شعار ما باشد، بلکه عدالتخواهی، مدیریت انقلابی و تاکید بر نگاه ملی به اقتصاد مقاومتی نیز باید در مجموعه مباحث مطرح شده از سوی گفتمان نیروهای انقلاب باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در جواب به این سوال که «آیا این گفتمان مورد اقبال خواهد گرفت» پاسخ داد: در این رابطه باید به نظرسنجی‌ها مراجعه کرد. ما تا به حال سه گروه پژوهشی را موظف کردیم تا برای شورای ائتلاف در زمینه مطالبات، مسائل گفتمانی و افراد نظرسنجی کنند که هنوز نتایج این نظرسنجی‌ها نهایی نشده است، زیرا باید آمارها باید با هم تجمیع و هماهنگ شود تا بتواند نتایجی قابل تعمیم ارائه کند. ما باید منتظر نهایی شدن این نظرسنجی‌ها باشیم زیرا نباید مطالبات بخشی و محلی حوزه‌های انتخابیه را نادیده گرفت و باید آن‌ها را در کلیت نظرسنجی‌های مربوط به گفتمان‌ها و مطالبات عمومی لحاظ کرد. البته گزارش یادشده تا پایان هفته نهایی و به شورای ائتلاف عرضه خواهد شد.

وی در ارتباط با قطعی بودن حضور سعید جلیلی در انتخابات مجلس گفت: ما نمی‌دانستیم که ایشان قرار است از مشهد حضور پیدا کنند، ولی بسیار کار خوبی می‌کنند که برای این مسئله می‌آیند. چرا که در شرایطی که برخی از جناح مقابل در ردیف براندازان قرار گرفته و مواضعی در پازل دشمن دارند، باید حتما نیروهای انقلابی حضور داشته باشند. لذا در این شرایط حساس همه باید منعطف باشیم و هرکدام از نیروهای انقلاب که دارای مقبولیت و کارآمدی بودند، با حضورشان ما را خوشحال می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به احتمال حضور محمدباقر قالیباف گفت: آقای قالیباف هم درحال سنجش و ارزیابی شرایط نامزدی در انتخابات است. ولی درباره تصمیم‌گیری قطعی ایشان برای حضور در انتخابات هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها