حریری از نخست‌وزیری «سمیر خطیب» حمایت می‌کند

نخست‌وزیر موقت لبنان اعلام کرد، هرگز در دولت آینده شرکت نخواهد کرد و از کاندیداتوری «سمیر خطیب»، تاجر لبنانی برای نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

حریری از نخست‌وزیری «سمیر خطیب» حمایت می‌کند
کد خبر: 366446
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعد حریری، نخست‌وزیر موقت لبنان شب گذشته در بیت الوسط پذیرای ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال پیشرو به همراه وائل ابوفاعور، وزیر صنعت در دولت موقت در حضور غطاس خوری، وزیر سابق بود.

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و اوضاع کلی کشور بررسی شد.

حریری در این دیدار گفت: از نامزدی مهندس سمیر الخطیب برای نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

او اشاره کرد: همچنان جزئیاتی برای رایزنی وجود دارند اما ان شاء الله خیر است. همه برای عبور از این مرحله دشوار تلاش می‌کنند.

حریری تاکید کرد: هیچ شروطی نگذاشته الخطیب را تنها به عنوان گزینه مطرح کرده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان بار دیگر تصریح کرد که هیچ تمایل و رغبتی برای تشکیل دولت جدید ندارد. او تصمیمش در این باره را صریح و قطعی اعلام کرد.

نخست‌وزیر موقت لبنان همچنین فاش کرد: میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان را به رایزنی‌ها برای تعیین نامزدی جهت تصدی پست نخست‌وزیری و تشکیل دولت جدید ترغیب کرده است.

حریری ادامه داد: هیچ راه حلی برای بحران اقتصادی لبنان جز تشکیل دولتی از متخصصان و کارشناسان وجود ندارد.

کاخ ریاست‌جمهوری لبنان تکذیب کرده است که سمیر الخطیب که در حال حاضر اسمش به عنوان نامزد نخست‌وزیری بر سر زبان‌ها افتاده با میشل عون دیداری کرده باشد.

همچنین جبران باسیل، وزیر خارجه دولت موقت لبنان ابراز امیدواری کرد مذاکرات تشکیل دولت که با مشکل روبه‌رو شده ختم به خیر شود.

باسیل از توافقی سر تشکیل دولت آتی به ریاست شخصیتی قابل اعتماد حریری و به معرفی او پرده برداشت و گفت،‌ او باید فردی متخصص و کاردان باشد.

وزیر نزدیک به میشل عون گفت: دولت باید به روی مشارکت همه گروه‌ها باز باشد.

رئیس جریان آزاد ملی همچنین تاکید کرد مشارکت فراکسیون این گروه در دولت جدید منوط به موفقیت آن در تکیه به سیاستی جدید حهت برون رفت کشور از وضعیت کنونی است.

باسیل تصریح کرد: ما اتهامات بسیاری را تحمل و سکوت کردیم از خواسته‌ها و شروط مشکل‌زا اجتناب کردیم تا وضعیت بحرانی نشود زیرا منطق درگیری داخلی و رفتن به سمت این گزینه در لبنان ممنوع است.

از سوی دیگر، پیشتر میشل عون تاکید کرده بود، روزهای آینده تحولات مثبتی به همراه خواهند داشت و تلاش جهت ایجاد راه‌حل‌های مناسب برای بحران در جریان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها