ممنوعیت فروش خودروهای نظامی آلمان به عربستان لغو شد

دادگاهی در آلمان فروش خودرو‌های زرهی به عربستان را که در واکنش به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی تعلیق شده بود، باطل کرد.

ممنوعیت فروش خودروهای نظامی آلمان به عربستان لغو شد
کد خبر: 366496
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۰:۲۹:۲۳

اعتمادآنلاین| دادگاهی در آلمان در حالی که دولت این کشور در واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در اکتبر 2018 میلادی تصمیم به لغو فروش خودروهای نظامی آلمانی به عربستان سعودی گرفته بود، این تعلیق را ابطال کرد.

دادگاه فرانکفورت آلمان چنین ارزیابی کرد که دولت آلمان، رویه‌های لازم برای بی‌اعتبار کردن مجوز صادرات 110 دستگاه خودروی زرهی به نیرو‌های زمینی عربستان سعودی را رعایت نکرده است. این حکم قابل تجدید نظر است.

در گزارشی که پس از 6 ماه تحقیق به رشته تحریر درآمد، سازمان ملل اعلام کرده است که جمال خاشقجی، قربانی یک اعدام غیرقانونی است که طبق قوانین بین المللی حقوق بشری، دولت عربستان سعودی مسئول آن است. شواهد نشان می‌دهد پس از کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه، جسدش تکه تکه شده و از آنجا خارج شده است.

در روز چهارشنبه 25 سپتامبر 2019میلادی، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با قبول کردن مسئولیت قتل خاشقجی، گفت این قتل در دوره زمامداری او انجام گرفته است و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها