رایزن بازرگانی ایران در عراق مطرح کرد؛

اخذ مجوز برای باز شدن مرز سومار، در دستور کار طرف عراقی است

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به تشکیل کمیته پایش روابط اقتصادی به ریاست معاون سفارت ایران در بغداد گفت : هفت موضوع زیر ساختی برای توسعه روابط دوجانبه در این نشست مطرح و بر پیگیری آن تاکید شد .

اخذ مجوز برای باز شدن مرز سومار، در دستور کار طرف عراقی است
کد خبر: 366578
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۲:۲۹:۲۹

اعتمادآنلاین| ناصر بهزاد گفت: لزوم طراحی سازوکارهای اقتضایی در روابط مالی و تنوع بخشی به سبد خدمات بانکی برای تقویت تعاملات اقتصادی در بخش کالا و خدمات، تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای همگرایی هرچه بیشتر جریان تجاری دو کشور-تداوم فعالیت هوشمندانه بخش خصوصی برای جلوگیری از هرگونه وقفه صادراتی، افزایش همکاری‌های حمل و نقل دریایی و اجرایی شدن خط زمینی شلمچه به بصره از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وی افزود: فرایند اخذ مجوزهای لازم برای باز شدن مرز سومار به عنوان معبر رسمی، در دستور کار طرف عراقی است چرا که الحاق این مرز به شبکه تجارت مرزهای دو کشور مورد تأکید طرفین است .

رایزن بازرگانی ایران در عراق ضرورت کاهش هرگونه مانع و محدودیت در مسیر تجارت ایران و عراق را مهم دانست و خاطر نشان کرد: حضور مستقیم دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق برای بازخوانی رویه‌های توسعه دهنده به ویژه در شرایط فعلی عراق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها