کد خبر: 366588
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

معافیت مالیاتی فرهنگی در بودجه 99، خلاف برنامه ششم است/ معافیت مالیاتی نظم درآمدهای دولت را به هم می‌ریزد/ دولت نباید خلاف برنامه ششم نظر بدهد/ معافیت‌های مالیاتی رانت‌پذیر و فسادزاست

احد آزادیخواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و‌ بودجه درباره معافیت مالیاتی هنرمندان و امور فرهنگی در لایحه بودجه 99 گفت: معافیت‌های مالیاتی برخلاف برنامه ششم توسعه است ‌و نظم درآمدهای دولت را به هم می‌ریزد. ضمن اینکه بیمه هنرمندان ارجح از معافیت مالیاتی است.

معافیت مالیاتی فرهنگی در بودجه 99، خلاف برنامه ششم است/ معافیت مالیاتی نظم درآمدهای دولت را به هم می‌ریزد/ دولت نباید خلاف برنامه ششم نظر بدهد/ معافیت‌های مالیاتی رانت‌پذیر و فسادزاست
کد خبر: 366588
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره اعمال معافیت مالیاتی فرهنگی در بودجه 99 برای امور فرهنگی و مطبوعات و هنرمندان از سوی سازمان برنامه و بودجه گفت: موافق حذف و معافیت مالیاتی فرهنگی در بودجه 99 نیستم و معتقدم نتیجه مثبتی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اقداماتی مثل معافیت مالیاتی فرهنگیان در بودجه سال 99 منابع درآمدی دولت کم می‌شود و وقتی این اتفاق بیفتد دولت مجبور می‌شود قیمت بنزین را یک‌شبه سه برابر کند. بنابراین تاثیر چنین تصمیماتی به ضرر جیب مردم است.

معافیت مالیاتی خلاف برنامه ششم توسعه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دومین دلیل مخالفت با معافیت مالیاتی فرهنگی را مغایرت آن با برنامه ششم توسعه دانست و گفت: معافیت مالیاتی خلاف برنامه ششم توسعه است و نباید این اتفاق بیفتد. آقای نوبخت و دولت نباید خودشان خلاف برنامه ششم نظر بدهند.

نماینده اصولگرای مردم ملایر در مجلس توضیح داد: اگر قرار بود معافیت مالیاتی اتفاق بیفتد، باید اول آن تصمیم را در برنامه ششم توسعه می‌گنجاندند، بعد در بودجه سنواتی سال 99 می‌آوردند.

آزادیخواه سومین نکته و دلیل مخالفت خود با این تصمیم را ارجح نبودن فرهنگیان برای معافیت مالیاتی در کشور عنوان کرد و گفت: سوال اینجاست که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، واقعاً اقدامی ارجح از معافیت مالیاتی هنرمندان وجود ندارد و آیا اولویت اول کشور معافیت مالیاتی هنرمندان است؟

او اظهار کرد: به نظر من معافیت مالیاتی کارگران و فرهنگیان و کارگران شهرداری از معافیت مالیاتی امور فرهنگی اهمیت‌ بیشتری دارد و دولت باید به این موارد توجه می‌کرد. معافیتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان اولویت به آن پرداخته است، واقعاً اولویت کشور نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: این اقدامات نظم مالی کشور را به هم می‌ریزد و معافیت‌های مالیاتی رانت‌پذیر و فسادزاست. این معافیت‌ها در کشور فساد ایجاد می‌کند و موجب سوءاستفاده می‌شود، چراکه برخی افراد برای امتیازگیری سراغ مجوزهای کاذب می‌روند.

بیمه هنرمندان مهم‌تر از معافیت‌های مالیاتی است

آزادیخواه با مطرح کردن اینکه «اگر به دنبال ارائه خدمات به هنرمندان هستیم، قطعاً بیمه هنرمندان مهم‌تر از معافیت‌های مالیاتی است» تاکید کرد: دولت به جای این کارها بیمه هنرمندان را در اولویت قرار دهد تا هنرمندی که تازه شروع کرده و اول خط است بتواند از حداقل خدمات و امکانات بیمه‌ای و تسهیلات رفاهی برخوردار شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش بیمه تامین اجتماعی، صندوق رفاهی و تسهیلات بانکی برای هنرمندان ایجاد شود و به جای معافیت مالیاتی مورد تشویق قرار بگیرند تا مثلاً یک فیلمساز جوان سینمای تجربی بتواند با تسهیلات و حمایت‌های دولت بدون دغدغه فیلمش را بسازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها