کد خبر: 366675
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۴۳:۰۴
| |

نیما جاویدی، کارگردان سینما:

سینمای ایران بیشتر از جشنواره‌ها به بازایابی جهانی نیاز دارد

سینمای ایران در جشنواره‌ها بسیار موفق است اما اکنون بیشتر نیاز به بازار‌یابی جهانی دارد.

سینمای ایران بیشتر از جشنواره‌ها به بازایابی جهانی نیاز دارد
کد خبر: 366675
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۵:۴۳:۰۴

اعتمادآنلاین| نیما جاویدی که در اکران فیلم سرخپوست در قالب نهمین جشنواره جنایات و مکافات استانبول در این شهر حضور داشت، گفت: هر اندازه در مورد عدالت بنویسیم و فیلم بسازیم کفایت نمی‌کند.

کارگردان فیلم ملبورن در مورد نحوه جذب بازیگران مطرح برای فیلم‌هایش گفت: من به واسطه فیلمنامه‌ای که نوشتم، توانستم رضایت بازیگران را جلب کنم و آنها نیز با اشتیاق به سر کار آمدند.

فیلمسازان جوان اگر می‌خواهند با بازیگران حرفه‌ای کار کنند باید فیلمنامه خوبی را بنویسند به ویژه در اول کار که شناخته شده نیستند و هیچ چیزی غیر از متن موجود در دست آنها نمی‌تواند معرف آنها باشد. حتی فیلم‌های کوتاه که در ایران خیلی روزمه برای فیلمسازان محسوب می‌شوند.

جاویدی در رابطه با مشکلات حق تالیف در ایران و مشکلاتی که برای فیلمسازان این کشور ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه ما مشکل کپی رایت را در ایران داریم و به نظرم باید این مشکل هر چه سریعتر حل شود.

اتفاقی که برای من افتاد این بود که فیلم سرخپوست از روی پرده سینما برداشته شده بود، اما خیلی مورد استقبال مخاطبین قرار نگرفت، چون تماشاگران نیز برای چشمان خود ارزش قائلند و ترجیح می‌دهند فیلم‌های بی‌کیفیت نبینند.

اما این موضوع به ما ضربه زد و موجب لغو قراردادهای ما با کمپانی‌های پخش در خارج از کشور شد. همچنین ما دی وی دی فیلم را بدون برنامه‌ریزی تبلیغاتی دقیق سریع‌تر از مدت زمان معین منتشر کردیم.

امیدوارم تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود. البته کسانی که به سینما می‌روند، تفاوت اکران فیلم بر روی پرده را حس می‌کنند.

او با اشاره به ظرفیت سینمای ایران در راستای کسب جایگاه معتبر در بازار جهانی گفت: فیلم نخستم به بیش از 80 جشنواره راه یافت و من هم در اکثر آنها حضور پیدا کردم.

تقریبا جشنواره‌ها را می‌شناسم. درست است که سینمای ایران در جشنواره‌ها بسیار موفق است اما اکنون بیشتر نیاز به بازاریابی جهانی دارد.

ظرفیت سینمای ایران بسیار بیشتر از آن است که تنها در ویترین جشنواره‌های جهان قرار بگیرد. فکر می‌کنم از پتانسیل حضور در مارکتینگ جهانی برخورد است. به نظرم وقت آن نیز فرا رسیده تا بتواند درآمد هم کسب کند. بهتر است که یک گام بیشتر در این زمینه بردارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها