کد خبر: 366699
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

بهتاش فریبا، بازیکن پیشین تیم ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مخالف جدایی ویلموتس بودم/ نبود کمیته فنی مشکل اصلی فدراسیون فوتبال است

قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران پس از هفت ماه فعالیت در حالی فسخ شد که این تیم با شکست برابر بحرین و عراق در آستانه یک ناکامی بزرگ قرار دارد.

مخالف جدایی ویلموتس بودم/ نبود کمیته فنی مشکل اصلی فدراسیون فوتبال است
کد خبر: 366699
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی تاج که برای شرکت در مراسم برترین‌های آسیا به هنگ‌کنگ رفته بود، بعد از پایان این مراسم راهی ترکیه شد و با نماینده مارک ویلموتس دیدار کرد. حالا خبر رسیده که پس از جلسات طولانی و فشرده تاج و نماینده ویلموتس، آنها بر سر فسخ قرارداد به توافق رسیده‌اند و کار این مربی بلژیکی با فوتبال ایران به پایان رسیده است.

بهتاش فریبا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره فسخ قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال ایران گفت: فدراسیون باید جوابگو باشد که چرا با ویلموتس قرارداد بست و بعد از هفت ماه این قرارداد را فسخ کرد. من فکر می‌کنم قطع همکاری با ویلموتس اشتباه بود. باید حرمت ویلموتس را نگه می‌داشتیم و فرصت بیشتری در اختیار او می‌گذاشتیم.

او ادامه داد: زمانی که کی‌روش تازه به تیم ملی ایران آمده بود ما با همین مشکل مواجه بودیم؛ اما فدراسیون به این مربی اعتماد کرد و جواب آن را هم گرفت. باید به این مربی بلژیکی فرصت می‌دادیم تا به نتیجه برسیم.

فریبا دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی را فراتر از مربی دانست و گفت: فدراسیون باید اعلام کند چرا ویلموتس دیر به ایران آمد. باید نحوه بستن قرارداد با این مربی را اعلام کند. فدراسیون باید پاسخگو باشد، اما مدیران فوتبال ایران ترجیح داده‌اند سکوت کنند.

این بازیکن پیشین استقلال توضیح داد: ما به عنوان یک پیشکسوت فوتبال دل‌مان برای فوتبال ایران می‌سوزد. اسم سرمربی تیم ملی اصلاً برای ما مهم نیست، بلکه آرامش و پیشرفت فوتبال ایران است که برای ما اهمیت دارد. هر کس مربی تیم ملی شود از او حمایت می‌کنیم و امیدوارم هر کس مربی تیم ملی می‌شود بتواند به فوتبال ایران کمک کند.

فریبا درباره انتخاب برانکو گفت: تیم ملی تنها سه ماه فرصت دارد تا خودش را آماده بازی در مرحله برگشت مقدماتی جام‌جهانی کند. نمی‌توانستیم در این سه ماه تیم را به دست کسی بدهیم که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد. برانکو به‌ خوبی فوتبال ایران را می‌شناسد و در پرسپولیس نیز نتایج خوبی کسب کرده است. بهترین مربی خارجی برای تیم ملی برانکو بود.

این عضو پیشین کمیته فنی باشگاه استقلال ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال ایران یک مشکل اساسی دارد و آن‌ هم نداشتن یک کمیته فنی است. انتخاب ویلموتس را غلط نمی‌دانم، اما سوالی که دارم این است که با تایید چه کسی او را برای تیم ملی انتخاب کرده‌ایم؟

او در پایان گفت: فوتبال ایران افراد باسابقه و دانا کم ندارد و فدراسیون باید از این افراد استفاده کند. پیشکسوتان فوتبال ایران می‌توانند راه را به مدیران فدراسیون نشان بدهند؛ اما این کار در عمل انجام نمی‌شود و امیدوارم شاهد تشکیل چنین کمیته‌ای در فدراسیون فوتبال ایران باشیم تا بتواند در آینده به فوتبال ایران کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها