معاون فرهنگی قوه قضاییه:

نمی‌توان با افزودن نظارت‌ها جلوی فساد را گرفت

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه برای اصلاح قانون باید فرهنگ‌سازی کرد، گفت: اکنون که قانون را اصلاح می کنند به شیوه خوب انجام نمی‌شود، همچنان قوانین ما ضدتولید است و تسهیل گر نیست و تصور می‌کنند با افزودن نظارت‌ها می‌تواند جلوی فساد را بگیرند.

نمی‌توان با افزودن نظارت‌ها جلوی فساد را گرفت
کد خبر: 366704
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۷:۴۴:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الاسلام هادی صادقی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری گلپایگان، با بیان اینکه وارث وضعیت نابسامانی هستیم که در گذشته های دور ایجاد شده است، اظهار کرد: به تدریج در تلاش هستیم که اوضاع را بهبود ببخشیم. به واسطه انقلاب اسلامی برکت زیادی شامل حال مردم شد و انشاالله مشکلات با همت بیشتر و کار جهادی حل شود، موضوعات ثبتی و سوخت کشاورزی را بنویسید و به دست ما برسانید.

وی افزود: وضعیت ارتباطی بانک‌ها با تولیدکنندگان بسیار بد است، البته تنها بانک ها نیستند. اغلب قوانین گذشته را داریم و قوانین جدیدی هم به آنها اضافه کرده ایم، قانون روی قانون و مانع روی مانع را برای کسی که می‌خواهد تولید کند، ایجاد کرده ایم، در این شرایط اگر عقل اقتصادی داشته باشند تولید نمی کنند مگر اینکه عاشق و یا مومنی باشد که واقعاً دلش برای کشور می سوزد.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در جریان یک واحد تولیدی در حال تاسیس بودم و مشاهده کردم که چقدر مصیبت کشیدند؛ پنج سال طول کشید تا بتوانند وام بانکی خود را تصویب کنند و در این مدت تنها 360 امضا از وزارت صمت و بانک ها گرفتند.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه اقتصاد مقاومتی به این روایت شده که کشور، دولت و دستگاه های ما در برابر تولید مقاومت می‌کنند و نمی‌گذارند تولید انجام شود، اکنون تولید بسیار سخت و کار زیرزمینی نسبتاً آسان است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: از دولت الکترونیک صحبت می کنیم. دولت‌ها وظیفه دارند این کار را انجام دهند، اما تاکنون این کار انجام نشده و یکپارچگی اطلاعات نداریم، همچنین قوانین شهرداری ها مربوط به حدود 50 سال پیش است، چراکه برای اصلاح قوانین خود اقدام نکرده اند؛ افرادی که در شهرداری هستند باید اصلاحات آن را خواستار شوند و وزارت کشور لایحه آن را تصویب و به مجلس بفرستد و یا از نمایندگان خود بخواهید که برای اصلاح طرح مناسب ارائه کنند.

وی با بیان اینکه برای اصلاح قانون فرهنگ‌سازی باید انجام شود، تاکید کرد: اکنون هم که قانون را اصلاح می کنند به شیوه خوب انجام نمی شود، همچنان قوانین ما ضد تولید هستند و تسهیل گر نیستند و تصور می‌کنند با افزودن نظارت‌ها می تواند جلوی فساد را بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها