کد خبر: 366728
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره مجلس در وزارت کشور:

در روز چهارم ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم چه گذشت؟/ چه کسانی در روز چهارم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند؟

چهارمین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به اتمام رسید. اگرچه امروز برخی چهره‌های شاخص انگشت‌شمار در میان جمعیت حاضر برای ثبت‌نام دیده می‌شدند، اما همچنان حضور فعالان سیاسی هر دو جناح کم‌رنگ بود.

در روز چهارم ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم چه گذشت؟/ چه کسانی در روز چهارم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند؟
کد خبر: 366728
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۲۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چهارمین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به اتمام رسید. اگرچه امروز برخی چهره‌های شاخص انگشت‌شمار در میان جمعیت حاضر برای ثبت‌نام دیده می‌شدند، اما همچنان حضور فعالان سیاسی هر دو جناح کم‌رنگ بود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، عمده ثبت‌نام‌کنندگان امروز را مردم عادی تشکیل می‌دادند که به هر دلیلی خود را برای حضور در انتخابات موظف می‌دانستند.

چه کسانی روز چهارم انتخابات ثبت‌نام کردند؟

چهره‌های سیاسی مانند هادی غفاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب؛ سید محمدمهدی پورفاطمی، نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه دشتستان؛ علیرضا منادی، نماینده ادوار مجلس؛ احمد کریمی، دبیرکل جامعه اسلامی کارگر؛ مهدی وکیل‌پور، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و دبیرکل حزب توسعه و عدالت؛ عبدالرضا ترابی، نماینده مردم گرمسار در دوره هفتم و هشتم مجلس؛ سیدعباس حسینی حشمتیان، رئیس شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران؛ جمشید ایرانی، رئیس فراکسیون اعتدالگرایان خانه احزاب؛ مجید فهمیده، بردار شهید فهمیده؛ محمدرضا راه‌چمنی، نماینده ادوار مجلس و نادر فریدونی، نماینده دور نهم مجلس از حوزه انتخابی فیروزآباد فارس برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمدند.

همچنین مهدی شیخ و داوود محمدی نمایندگان فعلی تهران؛ جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس دهم؛ کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارمنی شمال؛ مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود؛ سیدعلی ادیانی، نماینده قائمشهر؛ معصومه آقاپور، نماینده شبستر؛ محسن کوهکن، نماینده دلیجان و علی جلیلی شیشوان، نماینده مراغه در مجلس دهم از جمله نمایندگانی بودند که در روز چهارشنبه ثبت‌نام کردند.

نماینده پر حاشیه مجلس نهم باز هم حاشیه‌ساز شد/ رسایی: کلید رئیس‌جمهور آمریکایی است

علاوه بر این حمید رسایی هم حدود ظهر به محل ثبت‌نام در وزارت کشور آمد که البته ثبت‌نام او همان طور که ورودش با سروصدا بود بدون حاشیه نبود. در حالی که بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان در انتظار بودند تا بر اساس شماره‌ای که به آنها داده شده بود روند ثبت‌نام خود را آغاز کنند، حمید رسایی بدون نوبت فراخوانده شد. این اتفاق البته بدون پاسخ نماند و عده‌ای از حاضران به این روند اعتراض کردند، اما با این جمله مواجه شدند که او حمید رسایی است. او در جمع خبرنگاران هم وقتی با سوالی در مورد دلایل حضورش برای شرکت در انتخابات روبه‌رو شد، کلیدی را بالا گرفت و خطاب به خبرنگاران تاکید کرد که آمده تا کلید را از روحانی پس بگیرد. او مدعی بود که کلید رئیس‌جمهوری آمریکایی است و به همین دلیل دری را باز نمی‌کند.

حواشی حضورهای بدون سند

به گزارش اعتمادآنلاین ، حاشیه‌های دیگری هم در طول روز چهارم رخ داد و شایعاتی شنیده شد. برخی خبرنگاران مدعی بودند که مصطفی ملکی، داماد وزیر کشور، را دیده‌اند که برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمده و در محل ثبت‌نام حاضر شده اما پس از لحظات کوتاهی محل را ترک کرده است. البته هیچ سند و مدرکی برای این ادعا وجود نداشت.

علاوه بر این در ساعات پایانی امروز شایعاتی مبنی بر حضور محمدباقر قالیباف برای ثبت‌نام در وزارت کشور بین خبرنگارن دست به دست شد و برای مدت کوتاهی به نظر رسید سطح امنیتی محل ثبت‌نام هم تغییر کرد، اما بعدتر مشخص شد که این موضوع صحت ندارد.

تا روز چهارم برای هر کرسی 16 نفر رقابت می‌کنند

همچنین سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداها با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور مجموع داوطلبان انتخابات در چهار روز گذشته را 4781 نفر اعلام کرد. از این تعداد 88 درصد را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که در این دوره تا به حال جوان‌ترین کاندیدا 30 سال سن دارد و امروز ثبت نام کرده و مسن‌ترین فرد هم 74 سال سن داشته است.

موسوی بیشترین مشارکت برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم را در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی عنوان کرد. به گفته او تا به حال سه نفر هم از خارج از کشور ثبت‌نام کرده‌اند که مدارک آنها امروز از وزارت امور خارجه به وزارت کشور تحویل داده شده است.

موسوی ادامه داد: چهار درصد از داوطلبان تحصیلات حوزوی، 13 درصد دکتری و 77 درصد کارشناسی ارشد دارند و مابقی لیسانس و دیگر رده‌های تحصیلی را دارا هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد افرادی که تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد که تا به حال به طور متوسط برای هر کرسی 16 نفر رقابت خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها