کد خبر: 366754
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۲۵:۳۵
| |

ارجمند، بازیگر سینما و تئاتر مطرح کرد:

خراسان جایگاه بزرگی در شعر، ادبیات، بازیگری و نوشتن دارد/ لزوم تاسیس دانشکده هنرِ برای دانشگاه فردوسی

داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تئاتر، گفت: آقای وزیر و رئیس دانشگاه فردوسی، همت کنید تا دانشکده هنر هم در این دانشگاه افتتاح شود. چرا هیچکس همت نمی‌کند که دانشگاه فردوسی صاحب دانشکده هنر شود.

خراسان جایگاه بزرگی در شعر، ادبیات، بازیگری و نوشتن دارد/ لزوم تاسیس دانشکده هنرِ برای دانشگاه فردوسی
کد خبر: 366754
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۲۵:۳۵

اعتمادآنلاین| داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تئاتر، در جشن هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: خراسان جایگاه بزرگی در شعر، ادبیات، بازیگری و نوشتن دارد. هنرمندان بزرگی از این شهر برخاسته‌اند ودر بدترین شرایط در عرصه‌های هنری قدم نهاده‌اند.

وی افزود: در همین مشکلات و دشواری‌ها آدم‌های بزرگی در زمینه نویسندگی، بازیگری، موسیقی و دیگر حوزه‌ها پرورش یافته‌اند. ما فردوسی را در این خطه داریم که بخش اعظمی در علم، دانش معاصر و هنر است و ما در اینجا به این مشاهیر مدیون هستیم.

این بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه «دانشکده هنر دانشگاه فردوسی کجاست؟»، تصریح کرد: آقای وزیر و رئیس دانشگاه فردوسی، همت کنید تا دانشکده هنر هم در این دانشگاه افتتاح شود. زمانی‌که کار هنری می‌کردیم، گرفتاری‌ها و مشکلاتی داشتیم و کسانی که ما را حمایت می‌کردند، رؤسای دانشگاه‌ها بودند.

ارجمند خاطرنشان کرد: عجیب است که این دانشگاه این همه دانشکده دارد، اما فردوسی تنهاست. امام‌رضا هم تنهاست. این را قبول کنید. من فکر می‌کنم باید ایجاد دانشکده هنر در مشهد و خراسان اتفاق بیفتد، آدم‌ها و موسیقی‌دانان و نویسندگان بزرگی در این شهر و استان داریم.

وی با اشاره به اینکه «دانشگاه فردوسی باید مهد هنر باشد»، عنوان کرد: فردوسی طبیب روح و روان ما و طبیب شخصیت تاریخی ما بوده و حقش است تا دانشکده هنر فردوسی در اینجا افتتاح و ایجاد شود.

این بازیگر سینما و تئاتر اظهار کرد: بسیار واجب می‌دانم تا به این نکته اشاره کنم که این جا خراسان است و سخن گفتن، نه آسان است.

وی در مورد تلفظ صحیح نام دانشکده علوم پزشکی مشهد، گفت: اینجا دانشکده علوم‌پزشکی نیست بلکه دانشکده علومِ‌ پزشکی است. چرا به این عنوان کسره نمی‌دهید. ما در دانشگاه فردوسی هستیم، زبان سرزمینمان پشت‌قباله خراسانی‌هاست.

وی تاکید کرد: آقای وزیر و رییس دانشگاه مشهد، طرح دهید تا دانشگاه هنر در این شهر درست شود. از ما هر کمکی می‌خواهید بر می‌آید، من در دهه آخر عمرم هستم و امیدوارم دانشگاه هنر را برای خراسانی‌ها در مشهد ببینم. بدون دانشگاه هنر، آدم‌های بزرگی از اینجا برخاسته‌اند. اگر دانشکده هنر ایجاد شود، این افراد رشد می‌کنند، هیچ‌کس نمی‌تواند در خارج از کشور عطار و فردوسی بخواند.

ارجمند با بیان اینکه «مفتخرم که شاگرد دانشگاه فردوسی مشهد بوده‌ام»، گفت: هفته گذشته به افتخار خادمی حضرت رضا درآمدم و این آخرین پاداشی است که از حضرت رضا گرفتم و امیدوارم که در افتتاحیه دانشگاه هنر فردوسی در اینجا باشم. برای کشور ما ایجاد چنین دانشگاهی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: همه سینمای ایران را بچه‌های مشهد راه می‌برند و می‌توانند در این امر تدریس کنند. اما باید این دانشگاه ایجاد و آموزش‌ها آکادمیک باشد. بازنشستگی استادان چه معنایی دارد؟، باید از تجربه این استادان در این سنین استفاده کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها