کد خبر: 366764
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۴۲:۳۶
| |

مربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری:

رستمی از فقر مشاور رنج می برد

مربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: آسیب‌های تصمیمات خودسر کیانوش رستمی برای او و وزنه‌برداری ایران نشان می‌دهد، او از نبود مشاور مجرب رنج می‌برد.

رستمی از فقر مشاور رنج می برد
کد خبر: 366764
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۰۸:۴۲:۳۶

اعتمادآنلاین| اکبر خورشیدی روز پنج شنبه اظهار داشت: «کیانوش رستمی» یکی از بزرگترین وزنه‌برداران تاریخ ایران است که از نبود مشاور رنج می‌برد. او توانایی زیادی داشت و این موضوع برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مهم بود. این 2 نهاد ورزشی در برخی از برنامه‌ها با رستمی همراهی و همکاری می‌کردند. این روش در المپیک 2016 ریو جواب داد و وزنه‌بردار ملی‌پوش کرمانشاهی به مدال طلا رسید اما در تمام تورنمنت‌های پس از ریو 2016 نام رستمی با ناکامی و اوت کردن گره خورده است.

وی در تشریح دلایل این ناکامی‌ها عنوان کرد: وقتی که از مشاوران حرف می‌زنم منظورم این بود که کیانوش در زمان تغییر وزن یک اشتباه راهبردی انجام داد که با مشورت برخی، او به دسته 96 کیلوگرم آمد. دسته‌ای که در ایران «سهراب مرادی» عنوان‌دار است و در سطح جهان، «فارس ابراهیم الباخ» قطری و «تیان تائو» چینی رقبای سرسختی برای او به شمار می‌روند. او با اوت کردن در مسابقه‌های جهانی پاتایا نه تنها امتیاز فردی آن رقابت‌ها که گزینشی المپیک محسوب می‌شد را کسب نکرد بلکه تیم ایران را نیز از نایب قهرمانی این مسابقات محروم کرد.

عضو سابق کادر فنی تیم ملی وزنه برداری مردان ایران ادامه داد: رستمی می‌توانست با چند کیلوگرم کاهش وزن در دسته 81 کیلوگرم که المپیکی است به عنوان‌دار جهان و المپیک تبدیل شود، اما این کار را انجام نداد و تنها برای رقابت با برخی از وزنه‌برداران به یک دسته بالاتر آمد که تا کنون موفقیتی در کارنامه‌اش در این دسته ثبت نشده است. او می‌توانست در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در دسته 85 کیلوگرم مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در تشریح دلایل غیر فنی این ناکامی‌ها اظهار داشت: رستمی شرایط و بستر پیش از المپیک 2016 ریو را ندارد و چند بار سرخوردگی و تصمیمات خودسرانه او را به حاشیه برده است. او باید بپذیرد رقبای قوی و سرسختی دارد. فارس الباخ قطری روز به روز بهتر می شود و وزنه‌بردار چینی که در ریو پایین‌تر از او بود، امسال رکورد 2 ضرب «سهراب مرادی» را از آن خود کرد. رستمی باید بهتر و منسجم‌تر کار کند و مطیع قانون باشد. قرار نیست هر کسی ساز خود را در ورزش بزند.

تیان تائو تیرماه امسال با مهار 231 کیلوگرم در 2 ضرب به رکورددار دسته 96 کیلوگرم تبدیل شد. تا پیش از او سهراب مرادی با 23 کیلوگرم رکورددار بود.

وی با اشاره به آسیب‌های تصمیم‌های خودسر رستمی گفت: از زمانی که رستمی از دسته 84 به 96 کیلوگرم آمد، تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز متحمل خسارت شد. در جاکارتا او می‌توانست مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آورد که اوت کرد و این رویه در 2019 تایلند نیز ادامه یافت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها