هشدار سفیر چین نسبت به تلاش "نیروهای مخرب"

سفیر کویی تیانکایی در سخنرانی در شامی به میزبانی شورای بازرگانی ایالات متحده - چین گفت، روابط آمریکا و چین به دلیل اصطکاک تجاری در یک مرحله مهم قرار دارد اما بازگشت به یک مسیر بهتر امکان‌پذیر است.

هشدار سفیر چین نسبت به تلاش "نیروهای مخرب"
کد خبر: 366837
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۰:۵۵:۲۱

اعتمادآنلاین| سفیر چین در ایالات متحده تاکید دارد، دو کشور در تلاش بودند تا اختلافات خود را درباره تجارت حل و فصل کنند اما او بدون ذکر جزئیاتی نسبت به تلاش نیروهایی که تقلا می‌کنند شکاف ایجاد کنند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر کویی تیانکایی در سخنرانی در شامی به میزبانی شورای بازرگانی ایالات متحده - چین گفت، روابط آمریکا و چین به دلیل اصطکاک تجاری در یک مرحله مهم قرار دارد اما بازگشت به یک مسیر بهتر امکان‌پذیر است.

کویی تیانکایی، سفیر چین در آمریکا گفت: «در عین حال باید هوشیار باشیم چرا که برخی از نیروهای مخرب از این اصطکاک تجاری کنونی (از طریق) لفاظی شدید مانند "جداشدن"، "جنگ سرد جدید" و "برخورد تمدن‌ها" سوء استفاده می‌کنند.»

او از شرکت‌های آمریکایی و چینی خواست تا تجارت بین دو کشور را گسترش دهند تا در مقابل آنچه که او "گسترش خصومت و حتی ایجاد اختلاف بین ما" می‌خواند و همچنین "اخبار جعلی" درباره اوضاع هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ که محل زندگی اقلیت بزرگ مسلمانان اویغور است، ایستادگی کنند.

اظهارات سفیر چین بعد از سخنان دونالد ترامپ مطرح می‌شود که گفته بود عقد توافق تجاری با پکن احتمالا تا بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020 به تعویق می‌افتد. همچنین مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را در حمایت از اویغورهای مسلمان در سین‌کیانگ به تصویب رساند که خشم چین را برانگیخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها