رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت

هیچ نگرانی برای تامین داروی آنفلوانزا نداریم

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا وجود ندارد اما پزشکان در تجویز آن گروه های هدف را مورد توجه قرار دهند.

هیچ نگرانی برای تامین داروی آنفلوانزا نداریم
کد خبر: 366874
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا شانه ساز، ظهر پنجشنبه در همایش دو روزه روسا و معاونین غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه 5 کشور به میزبانی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچگونه نگرانی در زمینه تامین داروی آنفلوآنزا (تامیفلو) وجود ندارد و این در حالیست که از تمام پزشکان و متولیان درمان تقاضا می شود در تجویز داروهای آنفلوآنزا قدری وسواس به خرج دهند زیرا این دارو برای گروههای هدف تجویز و استفاده می شود.

مدیر اجرایی قرارگاه تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که تحریم های سختی بر کشور حاکم است، گفت: داروهای مورد نیاز را تامین کرده ایم و این پیش بینی وجود دارد تا سال 1399 بتوانیم بدون هیچ نگرانی داروی کشور را در اختیار بیماران قرار دهیم.

شانه ساز یادآور شد: گرانی برخی از اقلام دارویی تولید داخلی امری طبیعی است زیرا شرکت های داخلی 30 تا 40 درصد مواد اولیه دارویی را با ارز دولتی 4200تومانی تهیه می کنند و بقیه را به اجبار باید با ارز نیمایی و آزاد تهیه کنند.

وی اضافه کرد: از آنجا که 97 درصد اقلام پزشکی و دارو در ایران تولید می شود، طبیعی است تولیدات داخلی افزایش یابد و برای حمایت بیشتر و به حرکت در آوردن چرخه صنعت داخلی باید از شرکتهای داخلی حمایت کنیم تا رونق تولید را فعال نگه داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه های قطب 5 کشور اشاره کرد و گفت: با حضور در شیراز مقرر شد بسیاری از اقداماتی که تولیدکنندگان داخلی در امر دارو به ناچار باید به تهران سفر می کردند به دانشگاه های مراکز تفویض اختیار شد تا بدون هیچگونه نگرانی و بروکراسیهای اداری بتوانیم از این طریق صنعت دارویی و تجهزیات پزشکی را حمایت کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها