کد خبر: 366875
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

محاکمه سران نظام سابق الجزایر بدون حضور وکلای مدافع

جلسه محاکمه سران نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی الجزایر از جمله احمد اویحیی و عبدالمالک سلال، دو نخست‌وزیر سابق و سه تن از وزیران و بازرگانان این کشور به صورت علنی برگزار و در جریان این جلسه میزان اموال عمومی به ارزش ده‌ها میلیارد که به دلیل سوء مدیریت مقامات متهم هدر رفته بود، مشخص شد.

محاکمه سران نظام سابق الجزایر بدون حضور وکلای مدافع
کد خبر: 366875
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه محاکمه برخی از مقامات نظام سابق الجزایر از جمله دو نخست وزیر سابق و بازرگانان ارشد متهم به فساد بدون حضور وکلای مدافع آنها از سر گرفته شد.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، جلسه محاکمه سران نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی الجزایر از جمله احمد اویحیی و عبدالمالک سلال، دو نخست‌وزیر سابق و سه تن از وزیران و بازرگانان این کشور به صورت علنی برگزار و در جریان این جلسه میزان اموال عمومی به ارزش ده‌ها میلیارد که به دلیل سوء مدیریت مقامات متهم هدر رفته بود، مشخص شد.

در این جلسه وکلای مدافع با بیان اینکه شرایط به وکلا اجازه نمی‌دهد به وظیفه خود عمل کنند، به قاضی دادگاه اعلام کردند، جلسه را تحریم می‌کنند و سپس به درخواست قاضی، جلسه را ترک کردند.

پیش از این وزیر دادگستری الجزایر از به تاخیر افتادن محاکمه مسئولان متهم به فساد در این کشور به تاریخ چهارم دسامبر خبر داده بود و در آن زمان وکلای مدافع دستگاه قضایی الجزایر را به سیاسی‌کاری متهم کرده و اعلام کرده بودند، جلسات محاکمه این متهمان را تحریم خواهند کرد.

دادگاه در این جلسه اویحیی را به هدر دادن اموال عمومی، سوءاستفاده از سمت نخست وزیری، فساد و پول‌شویی متهم کرد.

در این جلسه در میان متهمان، عبدالغنی زعلان، وزیر سابق حمل و نقل، بدا محجوب، وزیر صنعت و معدن، جانشین وی یوسف یوسفی و نیز علی حداد از بازرگانان الجزایر و رئیس بزرگترین سازمان‌ تاجران این کشور قرار داشتند.

جلسات محاکمه این متهمان امروز (پنجشنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها