تلاش برای حضور کشورهای قدرتمند در جام‌باشگاه‌های کشتی جهان

در مذاکره مسئولان فدراسیون کشتی با وزارت ورزش، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای دعوت کشورهای قدرتمند به مسابقات کشتی جام‌ باشگاه‌های جهان تشکیل شود.

تلاش برای حضور کشورهای قدرتمند در جام‌باشگاه‌های کشتی جهان
کد خبر: 366941
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۴:۳۲:۵۴

اعتمادآنلاین| طی نشست مشترک عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی با فرشید طهماسبی مدیرکل روابط بین الملل وزارت ورزش و جوانان، راهکارهای موجود برای دعوت از کشورهای صاحب نام به ششمین دوره مسابقات کشتی جام باشگاههای جهان که قرار است 26 تا 29 آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

بعد از مذاکرات صورت گرفته بین دوطرف مقرر شد در اولین فرصت یک کارگروه برای همکاری با فدراسیون کشتی در وزارت ورزش تشکیل شود. این کارگروه وظیفه رایزنی با کشورهای قدرتمند همچون آمریکا، روسیه، کوبا، بلاروس و اوکراین را برعهده گرفت تا بعد از دعوت فدراسیون کشتی، با توجه به دیپلماسی های موجود بین ورزش کشورها، شرایط را برای امور ویزایی و حضور این کشورهای صاحب نام در ایران تسهیل کند.

با توجه به اینکه برخی کشورها همچون هند، چین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و گرجستان که تاکنون آمادگی خود را اعلام کردند، درخواست داشتند در دریافت ویزا شرایط برایشان تسهیل شود.

طهماسبی در این نشست وعده داد هر گونه همکاری در این زمینه با تیم های شرکت کننده صورت بگیرد.

همچنین در این نشست مقرر شد، از ظرفیت وزارت امور خارجه در این زمینه استفاده شود و از طریق سفرای ایران در کشورهای مختلف رایزنی‌ها برای حضور تیم‌های صاحب نام صورت بگیرد.

مدیرکل روابط بین الملل وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: سعی می کنیم فدراسیون کشتی به اهدافی که در جریان برگزاری جام باشگاه‌های جهان دنبال می کند، دست یابد. امیدواریم بعد از چالشی که در در جریان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی با تبلیغ های منفی و غیرمنصفانه شبکه‌های بیگانه رخ داد، فدراسیون کشتی بتواند با برگزاری جام باشگاه‌های کشتی جهان ثابت کند که ایران کشوری با امنیت بالا و مردمانی مهربان و مهمان نواز است. باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و ما هم کنار فدراسیون کشتی در این امر خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها