سردارباقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح:

برای تامین نیازهای دفاعی نگاه به بیرون نداریم

سردارباقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی سازمان صنایع دفاع، گفت: برای تامین نیازهای دفاعی هیچ نگاهی به بیرون مرزها نداریم و امروز تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور در تمامی سطوح و حوزه ها، در یک فاصله زمانی منطقی و کوتاه، با کیفیت مورد قبول و استاندارد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

برای تامین نیازهای دفاعی نگاه به بیرون نداریم
کد خبر: 366942
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۴:۴۲:۲۲

اعتمادآنلاین| سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی سازمان صنایع دفاع با تبریک موفقیت‌های به دست آمده توسط وزارت دفاع گفت: امروز می‌توانیم اعلام کنیم که در دفاع از کشور به خودکفائی کامل رسیده‌ایم و این موضوع موجب ایجاد یک بازدارندگی کارآمد و امنیت و دفاع پایدار برای کشور و اقتدار برای ملت سربلند ایران شده است.

وی با اشاره به سرعت و پیشرفت بسیار مناسب تولیدات وزارت دفاع در دوره جدید این وزارت خانه افزود: بحمدلله در دو سال اخیر این رشد و تکامل، از سرعت بالایی برخوردار بوده و به صورت چشمگیری توانسته است بخش اعظم نیازمندی ها را تامین کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: آنچه در این صحنه حائز اهمیت بوده و موضوع مهمی تلقی می‌شود این است که همه این تولیدات بر اساس یک الگوی مدون سلاح و تجهیزات و با نظر تمامی خبرگان و فرماندهان نیروهای مسلح تهیه شده و نقشه‌های راه عمیق و فکر شده‌ای است که کار را از ابتدا تا انتها کاملا ترسیم و همه گام‌ها را مشخص و قابل قضاوت است.

باقری، بکارگیری شرکت های دانش بنیان داخلی را در تولید تجهیزات دفاعی حرکتی ارزشمند دانست و گفت: استفاده مناسب از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت دانشگاه‌های کشور موجب حذف هرگونه موازی کاری و کم شدن وابستگی به خارج شده است.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در ادامه این بازدید گفت: مسئولان، فرماندهان و مردم شریف ایران اسلامی مطمئن باشند، در مجموعه وزارت دفاع برای تامین خرد تا کلان محصولات دفاعی که نیاز صحنه رزم را تامین و برآورده می‌سازد، هیچ نگاهی به بیرون مرزها نداریم و امروز تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور در تمامی سطوح و حوزه های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی، و ...به محض احساس نیاز توسط نیروهای مسلح، در یک فاصله زمانی منطقی و کوتاه، با کیفیت مورد قبول و استاندارد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

گفتنی است، نخستین سامانه هوشمند مدیریت ارتباط با نیروهای مسلح با حضور سردار باقری و سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع رونمایی شد.

این سامانه مشتمل بر چهار زیرسامانه است که در بستر امن اطلاعاتی نیروهای مسلح، موضوعات مرتبط با تجهیزات نظامی و دفاعی را طی فرایندی هوشمند از سطح نیروهای عمل کننده و حوزه های عملیاتی نیروهای مسلح با حوزه «آماد» و از حوزه «آماد» با سازمان صنایع دفاع به صورت «برخط» برقرار می‌کند.

طراحی و استقرار این سامانه هوشمند در پی آن است که دقت و سرعت پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های نیروهای مسلح را افزایش داده و این امکان را فراهم کند تا نیروهای مسلح فرآیند پاسخگویی به مطالبات خود را به صورت دقیق ردیابی و درآن مشارکت فعال داشته باشند.

این سامانه هوشمند با هدف ارتباط و تعامل تنگاتنگ و لحظه‌ای در راستای راهبرد ویژه وزارت دفاع برای پشتیبانی از نیروهای مسلح طراحی شده است.

در حال حاضر شرایط بهره‌برداری از این سامانه هوشمند ارتباطی برای معاونت‌های «آماد» نیروهای مسلح مهیا شده است.

همچنین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان این مراسم از نمایشگاه توانمندی‌های سازمان صنایع دفاع بازدید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها