کد خبر: 366972
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۵:۵۸:۵۶
| |

ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نباید به خاطر 2 درصد سلبریتی که درآمد بالایی دارند معافیت مالیاتی هنرمندان را زیر سوال برد/ حدود 95 درصد از هنرمندان درآمد پایینی دارند

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بااشاره به تصمیم اخیر سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد معافیت جامعه فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات در بودجه 99 گفت: حدود 95 درصد از هنرمندان درآمد پایینی دارند و نیازمند حمایتند. نمی توانیم به خاطر دو درصد سلبریتی که درآمد بالایی دارند، برای همه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر مالیات ببندیم،

نباید به خاطر 2 درصد سلبریتی که درآمد بالایی دارند معافیت مالیاتی هنرمندان را زیر سوال برد/ حدود 95 درصد از هنرمندان درآمد پایینی دارند
کد خبر: 366972
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۵:۵۸:۵۶

اعتمادآنلاین| فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان و موسسات فرهنگی در لایحه بودجه 99، طبق تصمیم و اعلام محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه که البته مخالفانی هم دارد، گفت: اکثر موسسات هنری و فرهنگی و هنرمندان درآمد پایینی دارند و شکی دراین نیست که نیاز به حمایت و معافیت مالیاتی دارند.


نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آمار دقیقی نداریم ولی حدود 95 درصد از هنرمندان و مستندسازان و اهالی تاتر درآمد پایینی دارند و نیازمند حمایت هستند. اخیرا با اهالی تاتر جلسه ای داشتیم و درباره درآمد پایین و نگرانی ها و دغدغه هایشان صحبت کردند. بنابراین نمی توانیم به خاطر دو درصد سلبریتی که درآمد بالایی دارند، برای همه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر مالیات ببندیم.


ذوالقدر با تاکید بر اینکه قطعا این تصمیم برای معافیت مالیاتی این قشر خاص نیاز به اصلاح و بررسی دارد، گفت: با دولت و آقای نوبخت برای اصلاح این تصمیم صحبت و رایزنی خواهیم کرد. مجلس هم باید سازوکاری طراحی کند و اصلاحیه ای باید در این باره داشته باشیم تا افرادی که درآمد بالایی دارند اظهارنامه مالیاتی پر کنند و مالیات بدهند و قرارداد هایشان شفاف شود.


عضو کیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: برخی موسسات فرهنگی هم هستند که البته تعدادشان کم است، ولی درآمد بالایی دارند و باید شناسایی شوند تا در راستای عدالت محوری و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و کارمندانی که مالیات می دهند، آنها هم پس از روشن شدن میزان درآمدشان اظهارنامه مالیاتی پرکنند.


نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: البته سازوکاری باید طراحی کنیم که مثلا خود سازمان مالیاتی میزان درآمد آن موسسات را بررسی و نظارت کند و بر آن اساس، مالیات این موسسات فرهنگی تعیین شود.


عضو کیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ولی با توجه به درآمد پایینی که جامعه هنری و فرهنگی و اهالی تاتر و … دارند باید معاف از مالیات شوند. بنابراین باید روی این موضوع اصلاحیه ای قرار دهیم تا جلوی استدلال های بی منطق مخالفان گرفته شود و جامعه هنری که توان زیادی ندارد و نیازمند حمایت است معاف از مالیات شوند.

منبع: خط اعتدال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها