کد خبر: 366987
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۷:۱۰:۲۵
| |

ترکیه نوسازی قوانین امنیتی ناتو را گریزناپذیر می‌داند

فوآت اوکتای، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز (پنجشنبه) گفت، با توجه به تهدیدهایی که متوجه ترکیه است، به روز رسانی قوانین امنیتی ناتو "اجتناب‌ناپذیر" خواهد بود.

ترکیه نوسازی قوانین امنیتی ناتو را گریزناپذیر می‌داند
کد خبر: 366987
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۴ ۱۷:۱۰:۲۵

اعتمادآنلاین| فوآت اوکتای، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی در یک رویداد عمومی در آنکارا اظهار داشت که ترکیه از طریق "توافق تاریخی" خود با لیبی در مورد مرزهای دریایی در مدیترانه شرقی "سهم مهمی" در "صلح پایدار" داشته است. او گفت، پارلمان ترکیه امروز توافق ترکیه-لیبی را به رای می‌گذارد. به گفته معاون رئیس‌جمهوری ترکیه، صلح و دوستی ترکیه-لیبی با این رای‌گیری در پارلمان پیروز خواهند شد.

به گزارش آناتولی، ترکیه و دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس لیبی در 27 نوامبر یادداشت تفاهمی برای حوزه‌های قضایی دریایی به امضا رساندند. این یادداشت تفاهم بر حقوق ترکیه در مدیترانه شرقی در صورت مواجهه با حفاری‌های یک‌جانبه دولت قبرس یونانی‌نشین تاکید دارد و به طور شفاف اعلام می‌کند قبرس ترک‌نشین هم از منابع این منطقه حقوقی دارد.

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در خصوص تروریسم و مهاجرت غیر قانونی گفت، این مسائل به سطوح پیشرفته رسیده است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به حل این مشکل بدون همکاری نیست. او گفت: نشست رهبران ناتو که در چنین فضایی برگزار شد، بار دیگر ارزش این ائتلاف را نشان داد. رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه هم در این نشست از متحدان خواست تا رویکرد مشترک در قبال رعب و وحشت نشان دهند.

مرزهای ترکیه هم مرزهای ناتو هستند و حملات در منطقه ما مستقیما به ناتو مرتبط است. متحدان ناتو بر پایه انسجام صادقانه علیه تهدید مشترک تروریسم بسیار قوی‌تر خواهند بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها