کد خبر: 367118
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۰:۳۹:۵۸
| |

دیمیتری شوگایف رئیس شرکت خدمات همکاری‌های فنی و نظامی روسیه مطرح کرد:

احتمال امضای قرارداد فروش مجدد اس-400 به ترکیه در آینده نزدیک

رئیس شرکت خدمات همکاری‌های فنی و نظامی روسیه می‌گوید احتمالا در سال آینده میلادی قرارداد فروش یک سامانه دیگر از اس-400 به ترکیه امضا می‌شود.

احتمال امضای قرارداد فروش مجدد اس-400 به ترکیه در آینده نزدیک
کد خبر: 367118
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۰:۳۹:۵۸

اعتمادآنلاین| علی‌رغم فشارهای آمریکا به ترکیه برای کنار گذاشتن سامانه‌های پدافندی روسی، آنکارا و مسکو در حال انجام مذاکراتی بر سر خرید یک سامانه «اس-400» دیگر هستند.

«دیمیتری شوگایف» رئیس شرکت خدمات همکاری‌های فنی و نظامی روسیه (FSMTC) امروز (جمعه) به خبرگزاری «اینترفکس» گفت: «بسیار محتمل است که روسیه و ترکیه قراردادی را برای خرید سامانه دیگری از اس-400 در سال 2020 امضا کنند».

شوگائف در این باره توضیح داد که روسیه و ترکیه به‌طور منظم در حال کار روی قرار جدیدی برای خرید مجدد یک سامانه پدافندی اس-400 هستند.

به نوشته اینترفکس، وی همچنین تصریح کرد: «روسیه آماده است تا جنگنده‌هایی را با قیمت رقابتی به ترکیه بفروشد».

بامداد سه‌شنبه نیز شبکه «ریانووستی» به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه گزارش داد که تاریخ خرید تعداد بیشتری از سامانه‌های اس-400 فقط یک مسئله فنی است و در آینده نه چندان دور قرارداد جدیدی منعقد می‌شود.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-400 خریداری کند، تحریم خواهد کرد.

دولت آمریکا قصد دارد ترکیه را به دلیل خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا پایان سال 2020 به صورت کامل از برنامه تولید مشترک «اف-35» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کرده است.

هفته گذشته ارتش ترکیه طی رزمایشی در استان آنکارا، جنگنده‌های اف-16 را برای آزمایش سیستم راداری و تشخیص سامانه اس-400 به پرواز درآورد. بعد از آن بود که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از آزمایش این سامانه در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

تصمیم ترکیه به خرید دومین سامانه اس-400 در حالی است که روز گذشته «جان راد» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی شرط بازگشت ترکیه به برنامه اف-35 را دست کشیدن از این سامانه پدافندی روسی عنوان کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها