کد خبر: 367136
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۱:۲۳:۱۳
| |

جلال میرزایی: عارف در انتخابات مجلس ثبت‌نام نمی‌کند

عضو فراکسیون امید درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات مجلس، گفت: بعید می‌دانم که او برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کند.

جلال میرزایی: عارف در انتخابات مجلس ثبت‌نام نمی‌کند
کد خبر: 367136
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۱:۲۳:۱۳

اعتمادآنلاین| «جلال میرزایی» عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شورایعالی سیاستگذاری از شما برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس دعوت کرده است، گفت: شورای عالی سیاستگذاری از هیچ یک از اصلاح‌طلبان به صورت خاص برای ثبت نام در انتخابات مجلس دعوت نکرده است.

او در خصوص طرح «سرا»، افزود: به نظر من طرح «سرا» موجب از بین رفتن دلسردی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی خواهد شد. برخی چهره‌های اصلاح‌طلب احساس می‌کنند که در تعیین چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی کنار گذاشته می‌شوند و فقط برخی افراد در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طرح «سرا» این مشکل را از بین برده و موجب تقویت پایگاه اجتماعی جریان اصلاح‌طلبی می‌شود.

میرزایی در خصوص کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات مجلس گفت: بعید می‌دانم که او برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کند.

او با بیان اینکه باید تعامل مجلس با نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی افزایش یابد، افزود: تا زمانی که رابطه مجلس با نهادهای نظارتی و امنیتی تقویت نشود، نمی‌تواند به وظیفه اصلی خود که وظیفه نظارتی و مقابله با فساد است، عمل کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان ارتباطی با هیچ یک از نهادهای نظارتی ندارند و در جریان مسائل نیستند به همین دلیل نمی‌توانند نظارت درستی بر عملکرد مدیران و وزرا داشته باشند و عمدتاً مجلس در بعد نظارتی از طریق گزارشات ارباب رجوع و مردم ورود می‌کند.

میرزایی با انتقاد از روند قانونگذاری در مجلس، گفت: این نوع قانونگذاری مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌کند. مجلس باید قوانینی وضع کند که در زندگی روزمره شهروندان تاثیری ملموس داشته باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها