کد خبر: 367156
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۳:۰۶
| |

درخواست هند از کشورها برای اقدام علیه پاکستان

دولت هند در گزارش خود به پارلمان این کشور اعلام کرد که دهلی نو از کشورها خواسته است تا علیه اقدام پاکستان در ایجاد" میز کشمیر" در سفارتخانه‌های خود اقدام کنند.

درخواست هند از کشورها برای اقدام علیه پاکستان
کد خبر: 367156
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۳:۰۶

اعتمادآنلاین| نشریه " تایمز او ایندیا" روز جمعه نوشت: وی مرالیداران مشاور وزیر امور خارجه هند در پارلمان این کشور گفت: وزارت امور خارجه پاکستان از تصمیم خود برای ایجاد میز کشمیر در سفارتخانه های این کشور خبر داده است. هدف اصلی این اقدام ترویج خشونت و افراط گرایی است.

وی افزود: دولت هند از کشور های خارجی درخواست کرده است علیه این طرح پاکستان اقدام کرده و با ایجاد میزهای کشمیر مقابله کنند.

دولت هند اعلام کرده است که تمام تحولات مربوط به کشمیر امور داخلی این کشور محسوب می شود و سایر کشورها نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند.

نخست وزیر هند 5 اوت (14 مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل 370 قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند 35 قانون هند فروش هرگونه اموال غیرمنقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال 1954 مقیم این ایالت بوده باشد یا 10 سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

پس از آنکه دولت هند امتیازات خاص کشمیر را بیش از 3 ماه پیش لغو کرد، محدودیت های رفت و آمد در این کشور برقرار شده و دسترسی به اینترنت در آن مسدود شد.

از آن زمان تاکنون محدودیت های کشمیر مانند منع رفت و آمد، احیای بخشی از خدمات تلفن ثابت و تلفن های همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته اند.

اما دولت پاکستان به این اقدام کشمیر واکنش نشان داده است و با آن مخالفت کرد. در سه ماه گذشته پاکستان روابط دیپلماتیک خود با دهلی نو را به حداقل رسانده است.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها