سعیدی، امام جمعه قم:

قاطعیت در تایید صلاحیت‌ها، خواسته مردم از شورای نگهبان است

امام جمعه قم بیان کرد: مردم باید بدانند که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت‌ها برای تایید صلاحیت کفایت می‌کند، اما تشخیص روحیه‌ی خدمت و پیروی از گفتمان ولایت بر عهده خود مردم است.

قاطعیت در تایید صلاحیت‌ها، خواسته مردم از شورای نگهبان است
کد خبر: 367197
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۳:۳۶:۰۶

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: تقوا یکی از مهم‌ترین اوصاف در پیکره تفکر اسلامی است، به همین خاطر است که در اوصاف فردی که اقدام به ساخت مسجد می‌کند، تقوا و ایمان به خدا ذکر شده است، ایمان به خدا از موثرترین باورها است که به اخلاق و برنامه‌های انسان جهت می‌دهد، رفتار هرکسی نیز با جهان‌بینی او ارتباط مستقیم دارد، به همین خاطر است که آبادسازی مسجد هم از نظر معنوی و هم از نظر مادی باید انجام شود.

او ادامه داد: علاوه بر آنکه مساجد باید نوسازی شوند و در بسیاری از مناطق مساجد جدید ساخته شود، باید از نظر معنوی نیز احیا شوند، احیا معنوی مسجد به این معنا است که مساجد باید محل درس و بحث علمی ،پاسخ به شبهات، برگزاری مناسبت‌های مذهبی و رسیدگی به مشکلات مردم باشند، کسی که در مسجد آبروی مسلمانی را ببرد و غیبت کند، کاری در حکم تخریب مسجد انجام داده است، در حقیقت آبادگران مساجد باید به دنبال هر دونوع آبادی باشند.

امام جمعه قم بیان کرد: از دیگر مزایای تقوا این است که انسان باتقوا کارها را از مسیر صحیح آن انجام می‌دهد، برای مثال، انسان با تقوا اگر می‌خواهد علم بیاموزد باید به سراغ پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) برود؛ چرا که علم جاودان در نزد آنان است.

او ادامه داد: امام حسن عسگری (ع) حجت خداوند و خلیفه‌ی الهی برای جهانیان بودند، بعد از ایشان دیگر ملاقات مستقیم شیعیان با امام عصرشان بسیار محدود می‌شد، لذا یکی از حساس‌ترین وظایف ایشان، مهیا کردن جامعه برای وضعیت پیش‌رو بود، از دیگر سو دشمنان در کمین بودند تا امام بعدی را شناسایی کرده و وی را به قتل برسانند، در چنین شرایطی امام حسن عسگری(ع) با حفظ تقیه رفتار می‌کردند و تنها به افراد قابل اطمینان امام زمان(ع) را نشان داده و ایشان را برای آنان معرفی می‌کردند و شیعیان را به صبر و مقاومت و انتظار فرج‌ ایشان توصیه می‌کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت رحلت شهادت‌گونه‌ی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: این بانوی بزرگوار نشان دادند که یک بانو چه کارهای اساسی می‌تواند انجام دهد، ایشان با زندگی عفیفانه‌ی خود به نشردین الهی پرداختند و در کسوت یک زن در مقابل طاغوت ایستادند و از نشر معارف اهل بیت و جهاد در راه خدا دست نکشیدند، امام صادق(ع) درباره ایشان فرمودند: شفاعت ایشان موجب ورود به بهشت است. مردم قم مدیون حضرت معصومه(س) هستند و باید با دین‌داری خود این دین را ادا کنند.

سعیدی ادامه داد: 16 آذر روز خشم مقدس دانشجویان علیه آمریکای جنایت‌کار است، پس از قتل مظلومانه دانشجویان در دانشگاه تهران، هر ساله دانشجویان یاد و خاطره‌ی آن شهیدان را در این روز گرامی می‌دارند.

امام جمعه قم گفت: مجلس شورای اسلامی در مدت باقی‌مانده باید بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، در خصوص قانون جامع انتخابات به‌گونه ای عمل کنند که زمینه جلوگیری از فساد مالی، اخلاقی و سیاسی و نفوذ دشمن گرفته شده و زمینه شکل‌گیری مجلسی شایسته‌ی ملت ایران را فراهم کنند.

او ادامه داد: از شورای نگهبان نیز درخواست می شود که با قاطعیت از ورود افراد با انگیزه‌‌های ناسالم جلوگیری کند، مردم از شورای نگهبان انتظار دارند که آن دسته از نمایندگان که در جریان اتفاقات اخیر بر ضد نظام و هم‌گام با دشمن موضع‌گیری کردند را رد صلاحیت کنند، نباید اجازه ورود این افراد به چنین جایگاه مقدسی داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کسانی که به نفع دشمن و علیه ملت پیمان‌ها و سندهای ننگین را امضا کردند نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند شورای نگهبان نشان داد که موجب قانون و بنا بر تکلیف شرعی خود با کسی تعارف ندارد و ملت ایران همیشه از اقدامات سنجیده شورای نگهبان در صیانت از نهادهای حاکمیتی پشتیبانی می‌کند.

او ادامه داد: مردم باید بدانند که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت‌ها برای تایید صلاحیت کفایت می کند، اما تشخیص روحیه‌ی خدمت و پیروی از گفتمان ولایت را خود مردم به عهده دارند، هر فرد برای رای دادن باید حجت شرعی داشته باشد، یا خود فرد باید بفهمد یا باید به فردی قابل اعتماد مراجعه کند، رای مردم حق الناس است و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیز باید پاسدار رای مردم باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها