کد خبر: 367220
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۳:۴۰
| |

یونان سفیر لیبی را اخراج کرد

دولت یونان امروز اعلام کرد که در پی امضای یادداشت تفاهم دریایی بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس، سفیر این دولت را اخراج کرد.

یونان سفیر لیبی را اخراج کرد
کد خبر: 367220
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۳:۴۰

اعتمادآنلاین| نیکوس دیندیاس وزیر خارجه یونان امروز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آتن به «محمد یونس المنفی» سفیر دولت وفاق ملی لیبی 72 ساعت مهلت داده تا یونان را ترک کند.

دیندیاس همچنین امضای یادداشت تفاهم دریایی بین طرابلس و آنکارا را «نقض آشکار قانون بین‌المللی» خواند.

وی افزود که تصمیم برای اخراج سفیر دولت طرابلس پس از آن اتخاذ شد که طرف لیبیایی شروط دولت یونان را نپذیرفت.

طبق گزارش شبکه «روسیا الیوم»، وزیر خارجه یونان همچنین تأکید کرد که یادداشت تفاهم دریایی بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در حالی امضا شد که «محمد طاهر سیاله» وزیر خارجه این دولت وعده داده بود که چنین توافقنامه‌ای با ترکیه امضا نکنند.

وزیر خارجه یونان در عین حال گفت که اخراج سفیر لیبی به معنای قطع روابط دیپلماتیک با این کشور نیست.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر گذشته در شهر استانبول در حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی دو یادداشت تفاهم امضا کردند که یکی در خصوص تعیین مناطق نفوذ دریایی دو کشور و دیگری مربوط به تقویت همکاری امنیتی دو طرف بود.

در پی امضای این یادداشت تفاهم، یونان، مصر و قبرس بیانیه مشترکی صادر و طی آن امضای یادداشت تفاهم درباره مناطق دریایی را اقدامی فاقد وجاهت قانونی خواندند.

پیشتر «الکساندروس گانماتوس» سخنگوی رسمی وزارت خارجه یونان گفت که ترکیه سعی دارد حقوق یونان در مناطق دریایی نزدیک به سواحل کرت و رودز و سایر جزایر یونان را زیر پا گذارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها