کد خبر: 367394
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی:

ناآرامی‌های اخیر یک فتنه امنیتی بود

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، گفت: اتفاقات اخیر یک فتنه عظیم و امنیتی بود که البته بعد از اینکه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند مأموران انتظامی توانستند اتفاقات را در کمتر از 72 ساعت خنثی کنند.

ناآرامی‌های اخیر یک فتنه امنیتی بود
کد خبر: 367394
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم انتظامی امین به ناآرامی های اخیر که به دلیل افزایش قیمت بنزین در کشور رخ داد پرداخت و گفت: اتفاقات اخیر یک فتنه عظیم و امنیتی بود که البته بعد از اینکه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند ماموران انتظامی توانستند اتفاقات را در کمتر از 72 ساعت خنثی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن از اردیبهشت ماه مطرح می‌شود و دولت دنبال این بود که ساماندهی سوخت بگیرد؛ یکی دو مرحله تا اجرا پیش رفتند اما به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب به تعویق افتاد.

سردار اشتری افزود: تا دو سه روز قبل از اجرا زمان دقیقی مشخص نشد؛ این موضوع در جلسات مطرح شده بود و نیروی انتظامی معتقد بود که در زمان و تغییرات قیمتی تجدیدنظر شود اما گفتیم در صورت تصمیم‌گیری برای اجرا آماده هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی به نگرانی‌های پلیس در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: حوادثی در لبنان و عراق به وقوع پیوسته بود و نگرانی ما بر این بود که شاید این حوادث به داخل کشور تسری پیدا کند؛ معاندان نیز در شبکه‌های اجتماعی مردم را تحریک می‌کردند حتی چگونگی اعتراض کردن را می‌گفتند مثلاً مدل‌های چین و هنگ‌کنگ را مبنی بر چگونگی اعتراض مثل رها کردن خودروها یا خالی کردن شن و ماسه در معابر مطرح می‌کردند.

سردار اشتری با تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی در شب جمعه در تمام پمپ بنزین‌ها مستقر شده بود، اعلام کرد: تا روز جمعه بعدازظهر مشکلی وجود نداشت اما بعد از آن در خرمشهر اعتراضات مسلحانه شکل گرفت که با عکس‌العمل سریع نیروهای نظامی روبه‌رو شدند؛ در سیرجان نخستین حمله به پمپ بنزین صورت گرفت در این شهر یک انبار سوخت نزدیک پمپ بنزین بود که البته ما محل را از دست افراد شرور خارج کردیم چرا که اگر آن انبار سوخت آتش می‌گرفت خسارات زیادی به بار می‌آمد.

وی گفت:‌ در روز شنبه اعتراضات به آشوب‌ها تبدیل شد و در نقاط مختلف گستردگی وجود داشت البته مأموران پلیس نسبت به خنثی‌سازی این اقدامات عمل کردند؛ در روز یکشنبه نیز پس از فرمایشات مقام معظم رهبری این اعتراضات کاهش پیدا کرد به طوری که بیش از 80 درصد آنها فروکش کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها