کد خبر: 367440
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۱:۰۱:۳۰
| |

سالاریان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان:

آموزش و پرورش پیگیر اختصاص ردیف بودجه مستقل برای سمپاد است

عنایت سالاریان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اشاره به اینکه اکنون ردیف بودجه مستقل در سال 99 نداریم زیرا در زمان تدوین مقدمات بودجه 99 هنوز سازمان سمپاد مستقل نشده بود گفت: هنوز بودجه نهایی نشده ولی همه ما از جمله وزیر پیگیر هستیم تا ردیف بودجه مستقل بگیریم و اگر رخ ندهد مشکلات حوزه آموزش نخبگانی بیشتر خواهد شد.

آموزش و پرورش پیگیر اختصاص ردیف بودجه مستقل برای سمپاد است
کد خبر: 367440
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۱:۰۱:۳۰

اعتمادآنلاین| سالاریان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، درباره کاهش بودجه مرکز سمپاد که مصوبه تبدیل به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده است گفت: ساختار و اساسنامه سازمان سمپاد حدود 300 روز قبل یعنی 17 مهر 97 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و مدتی بعد از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد ولی هنوز سازمان مستقل نشده است.

وی افزود: با مکاتبات مستمر و پیگیری وزیر از دولت دنبال آن هستیم ردیف مستقلی را بر اساس ماده 12 اساسنامه سازمان برای سال 99 بگیریم.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه برای انتصاب رئیس سازمان نیز فرایند اداری لازم است که در حال طی شدن است گفت: ابلاغ هیئت امنا نیز در شرف انجام است و به‌زودی رئیس جمهور آنها را معین می کنند. در ماده 15 اساسنامه سازمان به تهیه اساسنامه دومی بابت تاسیس باشگاه دانش پژوهان جوان ظرف شش ماه اشاره شده و مسئولیت سنگینی از این حیث بر دوش ماست.

وی با اشاره به اینکه اکنون ردیف بودجه مستقل در سال 99 نداریم زیرا در زمان تدوین مقدمات بودجه 99 هنوز سازمان مستقل نشده بود اظهار کرد: هنوز بودجه نهایی نشده ولی همه ما از جمله وزیر پیگیر هستیم تا ردیف بودجه مستقل بگیریم و اگر رخ ندهد مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

وی با حضور در برنامه تلویزیونی پرسشگر ادامه داد: سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه برای ایجاد باکس سازمانی و ردیف بودجه مستقل قول همکاری داده‌اند، اگر این اتفاق نیفتد و سازمان به هر دلیلی مستقل نشود به حوزه نخبگانی آسیب و لطمه وارد خواهد شد و مشکلات بیشتر می شود. وزارتخانه به این امر اهتمام داشته و حتی مبلغی هم برای بودجه پیشنهاد شده که هنوز در دولت تصویب نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها