کد خبر: 367514
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

روانپزشکان آمریکایی درباره وخامت سلامت روان «ترامپ» هشدار دادند

گروهی متشکل از 350 روانپزشک و دیگر متخصصان بهداشت روان آمریکا طوماری را با موضوع هشدار نسبت به وخیم‌ شدن فزاینده سلامت روان «دونالد ترامپ» در جریان تحقیقات برای استیضاح امضا کردند.

روانپزشکان آمریکایی درباره وخامت سلامت روان «ترامپ» هشدار دادند
کد خبر: 367514
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر بندی لی، یک روانپزشک دانشگاه ییل، جرولد پُست، یک تحلیلگر سابق وضعیت روحی-روانی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و جان زینر، یک روانپزشک در دانشگاه جورج واشنگتن در بیانیه‌ای منضم شده به این طومار گفتند: ما در این مقطع زمانی می‌خواهیم صدایمان را به گوش همه برسانیم چون متقاعد شده‌ایم همچنان که استیضاح احتمالی دونالد ترامپ نزدیک‌تر می‌شود، او پتانسیلی واقعی برای خطرناک‌تر شدن و تبدیل شدن به تهدیدی جدی علیه امنیت ملت ما را دارد.

نشریه انگلیسی ایندپیندنت، اولین رسانه‌ای بود که موضوع این طومار را گزارش کرد. در این طومار نوشته شده است: این‌که جوانب روانی موضوع استیضاح ترامپ را رصد یا درک نکنیم و یا آنها را کم‌اهمیت بشماریم می‌تواند منجر به نتایجی فاجعه‌بار شود.

آنها به برخی از مشخصات رفتاری ترامپ که زنگ خطر را نزد آنها به صدا در آورده اشاره کرده و نوشتند: چیزی که دونالد ترامپ را انقدر خطرناک می‌کند مساله شکننده بودن احساس ارزشمندی او است. برای او کوچک‌ترین انتقاد یا مخالفتی به عنوان یک تحقیر یا خوار شدن تفسیر می‌شود. او برای کنار آمدن با احساس خلاء و پوچی ناشی از این مشکلش با خشمی مبتنی بر حس خودشیفتگی به آن واکنش نشان می‌دهد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: او نمی‌تواند مسئولیت هیچ یک از اشتباه‌ها، خطاها و شکست‌هایش را بپذیرد. او این نقیصه را دارد که در این وضعیت دیگران را مقصر خوانده و به آنچه که منشاء تحقیرش تلقی می‌کند، حمله کند. این حملات برآمده از خشم همراه با حس خودشیفتگی می‌تواند بی‌رحمانه و مخرب باشند.

دکتر لی به بیزینس اینسایدر گفت: تعداد امضا کننده‌های این طومار به 773 نفر رسیده است.

او گفت که آماده است، به همراه دو روانپزشک دیگر مذکور، با قانونگذاران آمریکایی درباره تاثیر استیضاح بر سلامت روان رییس جمهور رایزنی کند.

نویسندگان نامه مذکور همچنین نوشتند: ما از کنگره تقاضا داریم که این نشانه‌های پرخطر را جدی بگیرد و در ادامه در راستای مهار هیجانات مخرب او عمل کند.

آنها تصریح کردند: ما و تعداد زیادی افراد دیگر در دسترس هستیم تا توصیه‌های مهم مربوطه را ارائه و مردم را آگاه سازیم و به این ترتیب بتوانیم امنیت جمعی خودمان را به حداکثر برسانیم.

دکتر لی نخستین بار بعد از این‌که ترامپ در ژانویه 2017 ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، درباره سلامت روان او اظهار نگرانی کرد.

با این حال برخی منتقدان او گفتند که این کار وی نقض قانونی در آمریکا است که به موجب آن روان‌پزشکان نباید درباره سلامت روان یک چهره دولتی تا زمانی که شخصا او را معاینه نکرده‌اند اظهار نظر کنند. هم‌اکنون به نظر نمی‌رسد که این سه روانپزشک شخصا دونالد ترامپ را معاینه کرده باشند.

لی به بیزینس اینسایدر گفت که آنها ناقض قوانین روانپزشکی نیستند چون که بندی در این قوانین وجود دارد که بر طبق آن روانپزشکان باید به مردم به هنگام مواجه شدن درباره پرسشی درباره یک چهره دولتی آگاهی بدهند تا ما به این ترتیب بتوانیم جامعه خود را ارتقاء داده و سلامت عمومی را تقویت کنیم.

اخیرا کتابی متعلق به یک نویسنده ناشناس هم منتشر شد که در آن، یک مقام دولت ترامپ ادعا می‌کند، اعضای تیم کاخ سفید درباره وضعیت سلامت روان رییس جمهور نگران بوده‌اند و شاهد علائم وخیم بودن سلامت روان وی همچون آشفتگی ذهنی، زودرنج بودن، عادت به تهمت زدن و همچنین از دست دادن تعادلش بوده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها