کد خبر: 367516
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۹:۳۲
| |

هیأت روسی بر اجرای پروژه‌های اراک و فردو در کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، هیأت این کشور حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام، بر لزوم اجرای پروژه‌های تاسیسات اراک و فردو تاکید کرده است.

هیأت روسی بر اجرای پروژه‌های اراک و فردو در کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد
کد خبر: 367516
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۹:۳۲

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه، بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، بیانیه‌ای درباره تداوم اقدامات لازم برای حفظ پروژه‌های این کشور در تاسیسات اتمی اراک و فردو در ایران صادر کرد.

طبق این بیانیه، هیأت روسی حاضر در نشست دیروز وین تاکید کرد که فارغ از تنش‌های اخیر حول توافق هسته‌ای ایران، لازم است تلاش‌های جدی برای حفظ پروژه‌های فردو و اراک انجام شود.

مسکو در این بیانیه توضیح داد: «طرف روسی بر ضرورت حساس تحکیم تلاش‌های طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای حفظ پایداری توافقات جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد محیط امن (و حفاظت شده) برای اجرای عناصر اصلی آن شامل بازطراحی تاسیسات فردو جهت تولید ایزوتوپ‌های پایدار و نوسازی راکتور اراک تاکید کرد».

روسیه با انتقاد از سیاست‌های تقابل‌جویانه واشنگتن علیه تهران، اضافه کرد: «تنها مانع برای بازگرداندن تعادل به برجام، مسیر مخرب ضد ایرانی ایالات متحده است که یک‌جانبه از اجرای تعهداتی که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تایید شده، امتناع می‌ورزد و دیگران را هم از اجرای آن باز می‌دارد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها