محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس:

سکوت قبرستانی در دانشگاه‌ها حکمفرما است/ دانشجو باید پرخاش کند

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، سکوت فعلی در بین دانشجویان و جنبش دانشجویی را سکوت قبرستانی توصیف کرد و گفت: فضای امروز دانشگاه‌ها فضای مطلوب انقلاب و کشور نیست.

سکوت قبرستانی در دانشگاه‌ها حکمفرما است/ دانشجو باید پرخاش کند
کد خبر: 367521
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۴:۲۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، با اشاره به سکوت در بین جنبش دانشجویی گفت: باید رسانه‌ها بررسی کنند چقدر در ایجاد این فضای دانشگاهی مقصر هستند. ایسنا به عنوان خبرگزاری با پایه جهت گیری دانشجویی چقدر در اصلاح این فضا کمک کرده است. کسی چنین فضای دانشگاهی را تایید نمی‌کند شاید مدیریت‌ها در کوتاه مدت از این فضا راضی باشند که صدایی از دانشجویی در نمی‌آید اما تعبیر بنده سکوت قبرستانی است.

عارف با تاکید بر این که دانشگاه و دانشجو باید شاداب و بانشاط باشد، گفت: دانشجو باید پرخاش کند و مطالبه گری داشته باشد اگر شاهد نشاط بیشتر در دانشگاه‌ها باشیم بخشی از مشکلات و مسائل کم رنگ شده و حتی اتفاق نمی ‌افتد.

نماینده تهران با تاکید بر لزوم پیگیری جدی تر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قطعا این کرسی‌ها می‌توانند در شاداب تر، پویاتر و فعال تر کردن فضای دانشجویی تاثیر گذار باشد. دانشجویان آینده سازان کشور هستند و دانشگاه‌ها هم محلی است که در آن دانشجویان با روش صحیح و خطا تربیت می‌شوند اگر جایی و در مورادی هم تذکری داده شود باید بدانند که این برای اصلاحشان جهت آمادگی برای ورود به جامعه و نقش آفرینی بیشتر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها