«اعتمادآنلاین» از لغو بازی‌های لیگ برتر گزارش می‌دهد:

چرا لیگ برتر فوتبال ایران بی‌برنامه است؟/ چرا فدراسیون پاسخگو نیست؟/ چه مشکلاتی بازی‌های لیگ را به تعویق انداخت؟

چرا لیگ برتر فوتبال ایران این‌قدر بی‌برنامه است؟ این سوالی است که خیلی از کارشناسان فوتبال ایران این روزها می‌پرسند و امیدوارند حیدر بهاروند و سهیل مهدی به عنوان رئیس سازمان لیگ و مسئول برگزاری بازی‌ها به آن جواب دهند. هرچند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

چرا لیگ برتر فوتبال ایران بی‌برنامه است؟/ چرا فدراسیون پاسخگو نیست؟/ چه مشکلاتی بازی‌های لیگ را به تعویق انداخت؟
کد خبر: 367557
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بی‌برنامگی؛ این بهترین تفسیر از وضعیت این روزهای لیگ برتر فوتبال ایران است. تنها 2 هفته به پایان بازی‌های نیم‌فصل اول فوتبال ایران باقی‌ مانده، اما هستند تیم‌هایی که یک یا 2 بازی خود را انجام نداده‌اند. سازمان لیگ می‌کوشد تا هرچه سریع‌تر این بازی‌ها را برگزار کند، اما تعداد بازی‌های عقب‌افتاده به‌ قدری زیاد است که این سازمان را با مشکل مواجه کرده است.

چرا لیگ ایران بی‌برنامه است؟

اما چرا لیگ برتر فوتبال ایران این‌قدر بی‌برنامه است؟ این سوالی است که خیلی از کارشناسان فوتبال ایران این روزها می‌پرسند و امیدوارند حیدر بهاروند و سهیل مهدی به عنوان رئیس سازمان لیگ و مسئول برگزاری بازی‌ها به آن جواب دهند. هرچند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم مشکل برنامه‌ریزی در فوتبال ایران موضوعی قدیمی است و تمام اهالی فوتبال با این اتفاق آشنایی دارند؛ اما این مشکل در لیگ نوزدهم بیشتر از گذشته نمود یافته است. اولین نشانه‌های این مشکل پیش از آغاز لیگ نمایان شد. لیگ با تاخیر آغاز شد و مدیران فوتبال ایران هم هیچ توضیح درستی درباره این تاخیر نداده‌اند.

تیم‌ها بیشتر از 50 روز بود که تمرینات‌شان را آغاز کرده بودند، اما معلوم نبود چه زمانی قرار است بازی‌های لیگ آغاز شود. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران دلیل این تاخیر را آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها اعلام کرد و گفت تا زمانی که استادیوم‌های ایران شرایط برگزاری مسابقه را نداشته باشند بازی‌های لیگ هم آغاز نخواهد شد. انتقادها از این تصمیم فدراسیون بالا گرفت و تاج و دوستانش هم تصمیم گرفتند به هر ترتیبی که می‌توانند لیگ را آغاز کنند. لیگ آغاز شد اما هیچ نشانی از برنامه‌ریزی در آن دیده نمی‌شد. تمام مشکلاتی که به خاطرش لیگ را تعطیل کرده بودند باقی بود و هیچ تغییری در نحوه برگزاری بازی‌ها رخ نداده بود؛ مثلاً شرایط بلیت‌فروشی که یکی از دلایل تاخیر در برگزاری لیگ بود درست نشد و هواداران تیم‌ها برای خرید بلیت به مشکل برخوردند. فدراسیون نیز هیچ واکنشی به این اتفاق نشان نداد.

مشکلاتی که در بازی‌ها تعویق انداخت

لیگ برتر به هر روی آغاز شد، اما تازه اول مشکلات باشگاه‌ها بود. هرچند قرعه‌کشی لیگ برتر انجام و برنامه‌های لیگ هم از طرف سازمان لیگ اعلام شد؛ اما اردوهای تیم ملی و اتفاقات رقم‌خورده در کشور به لغو برخی از بازی‌ها انجامید.

حالا تیم اول جدول رده‌بندی لیگ نوزدهم 13 بازی انجام داده و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌های این تیم 12 بار در این لیگ به میدان رفته‌اند. تراکتورسازی هم که بعد از برگزاری بازی‌های هفته سیزدهم در رده هشتم جدول قرار گرفته، 11 بازی انجام داده است. تمام این اتفاقات نشان از عدم برنامه‌ریزی مدیران سازمان لیگ دارد و هیچ‌کدام از این مدیران هم توضیحی درباره این مشکلات نمی‌دهند. تغییر مسئول برگزاری بازی‌های لیگ برتر هم دردی از مشکلات دوا نکرد و آمدن سهیل مهدی هم نتوانست شرایط را بهبود بخشد.

لیگ قهرمانان آسیا و برنامه‌ای دقیق

به‌ زودی لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود و چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، شهر خودرو و استقلال باید به مصاف حریفان خودشان در این رقابت‌ها بروند. حریفانی که با تمام قوا در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و عدم برنامه‌ریزی درست سازمان لیگ باعث می‌شود باشگاه‌های ایرانی در این رقابت‌ها با مشکل مواجه شوند. مشکلاتی که می‌تواند فوتبال ایران را در آسیا گرفتار بحران کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها