کد خبر: 367558
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۴:۴۷:۳۹
| |

پمپئو: از عملکرد ایران برای آزادی شهروند چینی-‌آمریکایی خرسند هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به آزادی شهروند چینی– آمریکایی زندانی در ایران، نسبت به عملکرد سازنده دولت ایران در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

پمپئو: از عملکرد ایران برای آزادی شهروند چینی-‌آمریکایی خرسند هستیم
کد خبر: 367558
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۴:۴۷:۳۹

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با اعلام خبر آزادی «ژیو وانگ» شهروند چینی- آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران در زندان به‌سر می‌برد، بار دیگر این ادعای واهی را تکرار کرد که او به اشتباه سه سال زندانی بوده است.

او در این پیام با بیان اینکه ژیو وانگ به زودی به خانه بازمی‌گردد، افزود: ما تا زمانی‌که تمامی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران و دیگر نقاط جهان را به آغوش عزیزانشان بازنگردانیم، از پا نخواهیم نشست. ما از دولت سوئیس برای فراهم کردن بازگشت آقای وانگ قدردانی می‌کنیم و از عملکرد دولت ایران در این مسئله که سازنده بوده است، خرسند هستیم.

آزادی این زندانی آمریکایی در ایران در پی این انجام شده است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی، استاد دانشگاههای ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت شده و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود، آزاد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها