کد خبر: 367566
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۰۱:۴۷
| |

ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد

چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان «ارزیاب» و «مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری» از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری به استان‌ها ابلاغ شد.

ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد
کد خبر: 367566
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۰۱:۴۷

اعتمادآنلاین| زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری هدف از تدوین و ابلاغ این دوره‌ها را تربیت نیروی ارزیاب و مدیرفنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیرفنی، مطابق با دستورالعمل ارزیابی و تایید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه‌نامه درجه‌بندی تاسیسات گردشگری ذکر کرد و افزود: تمام علاقه‌مندان به آشنایی با ضوابط ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت ارزیاب تاسیسات گردشگری و کد فعالیت مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری مخاطبان این دوره‌های آموزشی هستند.

او افزود: در این دو دوره فراگیران سرفصل‌هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرایندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی ودرجه‌بندی، تکنیک‌های ارزیابی، اصول حرفه‌ای ارزیابی و غیره را خواهند گذراند.

شفیعی گفت: شرکت در دوره آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست، بلکه دارا بودن گواهینامه صرفا پیش‌نیاز صدور کد فعالیت بوده و صدور کد و مجوز فعالیت برای متقاضیان به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان‌ها و قبولی در مصاحبه‌های تخصصی مشروط است.

او با بیان این‌که مجریان این دو دوره موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واقع در سراسر کشور خواهند بود، یادآور شد: فراگیران دوره ارزیاب مجموعاً 40 ساعت آموزش را خواهند گذراند. در واقع این دوره شامل 12 ساعت عمومی (نظری) و 28 ساعت تخصصی- شامل 18 ساعت نظری و 10 ساعت عملی - خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ادامه داد: فراگیران مدیر فنی علاوه بر 40 ساعت آموزش‌های دوره ارزیاب، 10 ساعت دروس تخصصی - شامل 6 ساعت نظری و 4 ساعت عملی - را پشت سر خواهند گذاشت.

شفیعی با تاکید بر ضرورت آموزش همه دست‌اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری، مدت اعتبار گواهینامه فراگیران دوره‌های ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری را پنج سال عنوان کرد و گفت: ضروری است فراگیران پس از پایان این مدت در دوره بازآموزی کارشناس ارزیاب و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری شرکت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها