کد خبر: 367575
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های ناروای یک گفت‌وگو گزارش می‌دهد:

علی شکوری راد در وزارت کشور چه گفت؟

شب گذشته گفت وگویی تقطیع شده و با یک جعل واژه در زیرنویس آن از علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت منتشر گشت که واکنش های متعددی را به همراه داشت.

حجم ویدیو: 16.80M | مدت زمان ویدیو: 00:06:06 دانلود ویدیو
کد خبر: 367575
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته گفت وگویی تقطیع شده و با یک جعل واژه در زیرنویس آن از علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت منتشر گشت که واکنش های متعددی را به همراه داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، محتوای این ویدئوی تقطیع شده ابتدا در سایت دانا، بولتن‌نیوز و سپس در توییتر سایت صبح نو و بعد از آن در کانال اصلاحات نیوز منتشر شد، بدون آنکه سوال خبرنگار و توضیحات کامل شکوری‌راد منتشر شود و در نتیجه منجر به قضاوت‌هایی ناروا شد.

دبیر کل حزب اتحاد ملت که با لباس مشکی به عنوان نماد همدردی با کشته شدگان اعتراضات آبان ماه 98 در وزارت کشور حضور یافته بود در این گفت‌وگو و در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین در ارتباط با تاثیر اعتراضات به گران شدن بنزین بر انتخابات پیش رو می گوید: «فشارهای معیشتی که بر مردم بود، خود به خود فضای انتخابات را از ابتدا سرد کرده، و رویگردانی مردم از انتخابات را شاهد بودیم. این افزایش قیمت بنزین، اعتراضات اخیر و کشته شدن مردم در این اعتراضات و تألماتی که در پی آن پدید آمد عملا فضای انتخابات را سردتر کرد و مردم آمادگی ذهنی برای انتخابات ندارند.»

اما کدام بخش از صحبت های علی شکوری راد مورد شیطنت رسانه ای قرار گرفت. خبرنگار پس از توضیحات شکوری‌راد از ریزش رای اصلاح‌طلبان سوال می‌کند. در حالی که شکوری‌راد پیشتر گفته بود که این ریزش رای به شکل کلی صورت گرفته ولی در خصوص ریزش رای اصول گرایان توضیح تکمیلی می‌دهد. او در توضیحات خود، به رای مناسکی بخشی از جامعه اشاره می کند، و درباره پایگاه رای اصول گرایان توضیح می دهد.

شکوری راد خود در توضیح این مساله در توئیتر می نویسد: «درانتخابات آینده چالش‌اصلی آن است که بخش‌ بزرگی ‌از مردم دیگر انگیزه رأی‌دادن ندارند. انگیزه مشارکت در طبقه ‌متوسط‌ جدید پیش‌ از این افت‌ محسوسی داشت. در حوادث ‌اخیر، طبقات محروم معترضان اصلی بودند که شدت‌ سرکوب موجب انصراف آنها که قبلا بطور مناسکی درانتخابات شرکت می‌کردند، از دادن رأی شده‌است.»

وی در ادامه این گفت‌و‌گو به بی اثر شدن مجلس در پی اتفاقات اخیر می‌پردازد و همین امر را یکی دیگر از دلایل سرد شدن فضای انتخاباتی ذکر می‌کند.

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پایان این مصاحبه نیز تعامل با شورای نگهبان را بی معنی داند و در مورد اینکه شورای نگهبان خود را قیم مردم می داند، این نهاد را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

نسخه کامل این مصاحبه را سایت اعتماد آنلاین منتشر کرده است که در اینجا به اشتراک گذاشته می‌شود. توصیه می‌کنیم این مصاحبه را بطور کامل ببینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها