«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

«جمعه سیاه» روزنامه کوریرا دلا اسپورت

کوریرا دلا اسپورت با تیتر جنجالی «جمعه سیاه» و عکس کریس اسمالینگ و روملو لوکاکو بر صفحه اول خود دیدار رم و اینترمیلان را تحت‌الشعاع معضل بزرگ فوتبال این کشور قرار داد و بار دیگر ثابت کرد فوتبال ایتالیا از بیماری مزمن نژادپرستی رنج می‌برد.

«جمعه سیاه» روزنامه کوریرا دلا اسپورت
کد خبر: 367589
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - نژادپرستی باز هم فوتبال ایتالیا را لرزاند. این بار نه در ورزشگاه و فضای مجازی بلکه در تیتر یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های ورزشی این کشور. کوریرا دلا اسپورت با تیتر جنجالی «جمعه سیاه» و عکس کریس اسمالینگ و روملو لوکاکو بر صفحه اول خود، دیدار تیم‌های رم و اینترمیلان را تحت‌الشعاع معضل بزرگ فوتبال این کشور قرار داد و بار دیگر ثابت کرد فوتبال ایتالیا از بیماری مزمن نژادپرستی رنج می‌برد.

کریس اسمالینگ و رومرو لوکاکو هر 2 تیتر جنجالی «جمعه سیاه» روزنامه کوریرا دلا اسپورت را محکوم کردند.

کریس اسمالینگ با اشاره به تیتر روزنامه کوریرا در توییتر خود نوشت: «در شرایطی که دوست داشتم امروز را در حال آماده شدن برای بازی با اینتر بگذرانم باید اعلام کنم آنچه امروز صبح اتفاق افتاد غیرمسئولانه و غلط بود. امیدوارم کسانی که در انتشار این تیتر نقش داشتند مسئولیت آن را بپذیرند و درک کنند که کلمات چه قدرتی به آنها داده است و تاثیر آنچه می‌نویسند چقدر زیاد است.»

اسمالینگ همچنین از حمایت باشگاه رم تشکر کرد. رم قبل از این در توییتی انزجار خود را از این تیتر اعلام کرده بود.

لوکاکو هم در این رابطه در حساب توییتری خود نوشت: «به جای تمرکز بر رقابت 2 تیم در زمین فوتبال، کوریرا دلا اسپورت احمقانه‌ترین تیتری را که تا به حال دیده‌ام انتخاب کرد. شما به جای صحبت درباره بازی زیبایی که قرار است در سن‌سیرو برگزار شود بر آتش نژادپرستی بنزین می‌ریزید. آموزش نکته کلیدی است. ای کاش در این زمینه بیشتر تلاش کنید.»

باشگاه اینترمیلان برخلاف رم موضع شفافی در این مورد نگرفت. اینتر در توییتی بدون اشاره مستقیم به گزارش روزنامه نوشت: «فوتبال بازی هیجان، فرهنگ و برادری است. ما همیشه در مقابل هر نوعی از تبعیض خواهیم ایستاد. با وجود اعتراض گسترده به تیتر روزنامه کوریرا این روزنامه از گزارش خود دفاع کرد.»

ایوان زازارونی، سردبیر کوریرا دلا اسپورت، با دفاع از روبرتو پرونی روزنامه‌نگاری که این گزارش را نوشته گفت: «پرونی بی‌گناه است و این گزارش را مسموم جلوه داده‌اند.»

فدریکو پاستوریو، مدیر برنامه‌ ایتالیایی لوکاکو، گفت: «من از خواندن این تیتر شرمنده‌ شدم. ما تلاش می‌کنیم بازیکنان را در مقابل مشکل بزرگ نژادپرستی حمایت کنیم. مشکل تنها سرمقاله یک روزنامه نیست. شما می‌توانید نژادپرستی را در استادیوم‌ها، فضای مجازی و خیابان ببینید. لوکاکو از این تیتر ناراحت شده، اما آن‌قدر قوی هست که با آن روبه‌رو شود.»

پیارا پوار مدیر شبکه فیر، شبکه‌ای که با نژادپرستی مقابله می‌کند، در این رابطه گفت: «بخشی از مشکل در ایتالیا و کشورهای مشابه این است که مردم نمی‌دانند خط قرمز مقابله با نژادپرستی کجاست. آنها نمی‌دانند چه چیزی درست و چه چیزی غلط است. چه حرفی ممکن است نژادپرستانه باشد و چه حرفی پذیرفته‌شده است.»

آیا روزنامه‌های ورزشی هرگز عکسی از 2 بازیکن سفیدپوست با تیتر جمعه سفید منتشر می‌کنند؟ نه. مساله دقیقاً همین‌جاست. چرا باید 2 بازیکن سیاهپوست را انتخاب کنید و با برجسته کردن نژادشان به هیجان بازی بیفزایید؟ این کار رد کردن خط قرمز نژادپرستی است.

فوتبال سری آ در این فصل تحت تاثیر نژادپرستی بوده است. لوکاکو و بالوتلی در ورزشگاه مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفتند و یک مجری ایتالیایی به دلیل اظهارنظر نژادپرستانه اخراج شد.

هفته گذشته 20 باشگاه ایتالیایی نامه‌ای سرگشاده امضا کردند که در آن از همه کسانی که عاشق فوتبال ایتالیا هستند درخواست کردند در مقابل نژادپرستی در فوتبال این کشور بایستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها