کد خبر: 367604
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۷:۵۶:۵۲
| |

پایان بزرگترین رزمایش دریایی روسیه و مصر

رزمایش بزرگ دریایی میان روسیه و مصر که چهارم آبان ماه در دریای مدیترانه آغاز شده است، امروز پایان یافت.

پایان بزرگترین رزمایش دریایی روسیه و مصر
کد خبر: 367604
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۷:۵۶:۵۲

اعتمادآنلاین| دومین رزمایش دریایی میان مصر و روسیه با نام «پل دوستی-2019» که به گفته منابع روسی و مصری از بزرگترین رزمایش‌ها در دریای مدیترانه است، امروز (شنبه) پایان یافت.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، این رزمایش دریایی که در تاریخ 26 اکتبر (چهارم آبان) آغاز شده بود، بزرگترین تمرین نظامی مشترک مصر و روسیه محسوب می‌شود.

در این رزمایش، یگان‌های نیروی دریایی مصر، ناوها و ناوچه‌ها و سکوهای پرتاب موشک، امداد دریایی و یگان‌های ویژه نیروی دریایی ارتش مصر و از جانب روسیه نیز ناو و کشتی‌های جنگی، کشتی‌های امدادی و یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور حضور داشتند.

انجام تاکتیک‌های رزم دریایی، توپخانه، دفاع در برابر تهدیدات نامتداول، دفاع هوایی از تأسیسات دریایی، تأمین امنیت محموله‌های استراتژیک، تفتیش و بازرسی و دیگر تمرین‌های دریایی در طول این مدت صورت گرفت. تمرین اتاق فرماندهی مشترک و افزایش هماهنگی میان دو نیروی دریایی نیز از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود.

فرماندهی ناوگان دریای سیاه و ناوگان شمال روسیه نیز در مراسم اختتامیه حضور داشتند.


اولین رزمایش دریایی میان روسیه و مصر با نام «پل دوستی -2015» در ژوئن این سال برگزار شد. مسکو و قاهره از سال 2013 و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، میلیاردها دلار قرار داد نظامی امضاء کرده‌اند. قرارداد فروش دهها جنگنده سوخو35 به ارزش دو میلیارد دلار اسفند ماه سال گذشته میان مسکو و قاهره امضاء شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها