معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت؛

تاثیر نرخ کرایه بر اقلام موجود در بازار ناچیز است/ آماده باش کشور برای برخورد با متخلفان

عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: با توجه به حجم باری که هر بار توسط وانت‌بار‌ها جا به جا می‌شود، تاثیر تغییر کرایه بر قیمت تمام شده کالاها بسیار ناچیز است.

تاثیر نرخ کرایه بر اقلام موجود در بازار ناچیز است/ آماده باش کشور برای برخورد با متخلفان
کد خبر: 367690
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۳:۵۹

اعتمادآنلاین| عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت درباره تأثیر تغییر سهمیه وانت‌بار‌ها در قیمت محصولات بازار به خصوص بازار میوه و تره بار، گفت: تعاملات و رایزنی‌های مناسبی بین وزارت صمت و وزارت نفت صورت گرفت که در نهایت به افزایش 100 لیتری سهمیه وانت بار‌ها منجر شد.

معاون وزیر صنعت در امور تجارت داخلی تصریح کرد: باید توجه داشته باشید که پیش از تعیین افزایش 100 لیتر بنزین به سهمیه بندی این خودروها، تمامی وانت بار‌ها 300 لیتر مقرر شده را دریافت کرده بودند، بنابراین هیچ توجیح و دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد مگر در حد قابل قبول و متناسب با تغییر 500 تومانی نرخ بنزین باشد.

قبادی با اشاره به اینکه تغییر قیمت کرایه حمل بر قیمت کالا تأثیر ناچیزی دارد، تصریح کرد: جا به جایی بین انبار و خود میدان بار‌ها توسط ماشین‌های سنگینی با مصرف سوخت گازوئیل انجام می‌شود که با توجه به ثبات نرخ گازوئیل تغییری در هزینه حمل و نقل با این وسایل نقلیه اجرا نخواهد شد، اما تغییر نرخ بنزین ممکن است بر هزینه حمل با وانت بار‌ها موثر باشد. توجه داشته باشید که بار حمل شده توسط وانت بار‌ها به خصوص در حوزه میوه و تره‌بار حدود 500 کیلو تا یک تن وزن خواهد داشت و با تقسیم کردن میزان افزایش نرخ کرایه بر حجم بار مشخص خواهد شد که تأثیر آن بسیار ناچیز خواهد است.


او با اشاره به کاهش تأثیر تغییرات نرخ کرایه بر قیمت تمام شده محصولات با افزایش 100 لیتری سهمیه وانت‌بارها، گفت: توجه داشته باشید که تأثیر نرخ کرایه را نمی‌توان به تمامی کالا نسبت داد بلکه کالا‌هایی مثل میوه، مرکبات و سایر اقلامی که نیاز به توزیع روزانه در سطح فروش دارند، تحت تأثیر تغییرات نرخ کرایه حمل و نقل قرار خواهند گرفت و در مورد سایر کالا‌ها افزایش قیمتی گزارش نشده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت شرایط بازار را عادی دانست و گفت: مدعی هستیم که شرایط حاکم بر بازار شرایطی مشابه با روز‌های قبل از اعلام تغییر قیمت بنزین است؛ حساسیت‌ها افزایش پیدا کرده و تغییرات جزئی در قیمت اقلام مختلف بیش از گذشته به چشم می‌آید.

قبادی تأکید کرد: حساسیت‌ها بین بازرسان اتحادیه‌ها و مدیران اتحادیه‌ها و اصناف هم افزایش پیدا کرده است و اگر اختلالی وجود داشته باشد، به سرعت نمود پیدا می‌کند؛ مردم می‌توانند در صورت مشاهده گران فروشی یا تغییر در قیمت و کیفیت محصولات این تخلفات را به سامانه 124، بازرسین اتحادیه‌ها، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صمت استان‌ها اعلام کند تا به سرعت پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها