فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

معتقد به افول و زوال جنبش دانشجویی نیستم

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: به دنبال این هستیم که در شیوه نامه انضباطی تمامی اتفاقات درون دانشگاه را به نهادهای انضباطی خود دانشگاه بسپاریم.

معتقد به افول و زوال جنبش دانشجویی نیستم
کد خبر: 367743
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۷ ۱۱:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوره‌ای از سال‌های گذشته با حاکم شدن محدودیت‌های امنیتی و انضباطی نفس‌گیر بر فعالیت‌های دانشجویی، بسیاری از دانشجویان با مقایسه هزینه و فایده فعالیت صنفی و سیاسی، ترجیح دادند که سکوت کنند. البته این فضا در چند سال گذشته بسیار بهتر شده است اما کماکان ما خلاء دانشگاه امن و فراغ بال دانشجویان برای فعالیت را حس می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه معتقد به افول و زوال جنبش دانشجویی نیستم گفت: تردیدی نیست که اثرگذاری جریان دانشجویی بر تحولات اجتماعی کمتر از گذشته است که بخشی از این مساله به نبود احساس امنیت باز می‌گردد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در شیوه نامه انضباطی جدید با همکاری وزرای علوم و بهداشت تمامی اتفاقات درون دانشگاه را به نهادهای انضباطی خود دانشگاه بسپاریم. این اتفاق بزرگی است چون دانشجو نباید به خاطر آنچه در دانشگاه انجام می‌دهد سر و کارش با نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بی افتد. اگر موفق به انجام این اقدام بزرگ شویم شاید بتوانیم یکی از زنجیرهای بسته شده به پای جریان دانشجویی را باز کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها