زهرا شجاعی، فعال اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تعداد کمی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ثبت‌نام کردند/ هدف اصلاحات تشکیل اقلیتی کارا و پاک‌دست در مجلس است/ رد صلاحیت برای بعضی‌ها پرستیژ است/ با ایجاد جنگ روانی فضا را سرد کرده‌اند/ اصلاح‌طلبان یأس را از خود دور کنند

زهرا شجاعی گفت‌: گروهی با روش‌های ماهرانه‌ای جنگی روانی به وجود آورده‌اند که حتی بعضی از فرهیختگان را هم تحت تاثیر قرار داده‌ است. به همین دلیل معقتدم ما وسط جنگ نرم هستیم. با توجه به این مسائل، همچنان تنها راه‌مان روی آوردن به صندوق رأی است.

تعداد کمی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ثبت‌نام کردند/ هدف اصلاحات تشکیل اقلیتی کارا و پاک‌دست در مجلس است/ رد صلاحیت برای بعضی‌ها پرستیژ است/ با ایجاد جنگ روانی فضا را سرد کرده‌اند/ اصلاح‌طلبان یأس را از خود دور کنند
کد خبر: 367763
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا شجاعی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت که مردم را باید به رأی دادن ترغیب کرد و توضیح داد: نظام‌های سیاسی برای اجرای بایدها و نبایدهای دموکراسی راه‌های مختلفی تعبیه می‌کنند. بنابراین عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین راه برای توجه به مردم‌سالاری و در نتیجه بهبود شرایط صندوق رأی است. پس باور داریم راه‌هایی که در دوره‌های قبلی تجربه کرده‌ایم کارساز نیست و باید تدبیری دیگر اندیشیده شود.

شرایط خوب نیست

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: مشخصاً در پیش‌بینی فضای انتخابات پیش رو باید گفت شرایط اصلاً خوب نیست. به خصوص که حواشی اعتراض‌های آبان مزید بر علت شد تا میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم به احتمال بسیار زیاد کاهش شدیدی پیدا کند.

ریاست مرکز امور مشارکت زنانِ دولت خاتمی همچنین ادامه داد: احساس سرخوردگی، یأس و ناامیدی از آینده سرمایه اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند که البته در حوزه اجتماعی قابل‌ بررسی است. با وجود این، از میزان مشارکت چهره‌های اصلاح‌طلب که پایین است معلوم می‌شود نمی‌توانیم چشم‌انداز خوبی برای انتخابات متصور شویم. با این حال اصلاح‌طلبان همچنان مقید به ادای تکلیف هستند تا دست‌کم یک اقلیت اصلاح‌طلب قوی و پاک‌دست در مجلس آتی داشته باشیم.

رد صلاحیت پز سیاسی شده است

شجاعی افزود: متاسفانه رد صلاحیت برای چهره‌ها اعتبار و پز سیاسی شده است. اما چهره‌های شاخص اصلاحات هر کدام بر حسب محاسباتی ثبت‌نام نکردند و این صحیح نیست که گفته شود نخواستند هزینه رد صلاحیت را به حاکمیت تحمیل کنند.

او با اشاره به تندروی‌ها توضیح داد: گروهی با روش‌های ماهرانه‌ای جنگی روانی به وجود آورده‌اند که حتی بعضی از فرهیختگان را هم تحت تاثیر قرار داده‌ است. به همین دلیل معقتدم ما وسط جنگ نرم هستیم. با توجه به این مسائل، همچنان تنها راه‌مان روی آوردن به صندوق رأی است. همچنین باید به همه سلیقه‌ها فرصت رقابت داده شود و این‌طور نباشد که همیشه حق فقط در اختیار یک گروه باشد.

اصلاح‌طلبان یأس را از خود دور کنند

زهرا شجاعی در پایان صحبت‌هایش گفت: با وجود تهدیدها و تحدیدهایی که پیش روی اصلاحات قرار دارد، به نظرم اصلاح‌طلبان باید یأس را از خود دور کنند تا حداقل به اندازه پتانسیل موجود در مجلس آتی تاثیرگذار باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها